Inlägg från: stjärnströssel |Visa alla inlägg
  • stjärnströssel

Lätt att vara FÖR dödstraff generellt...

ja..jag är för dödsstraff.
    Dock är ska det vara i fall där det är solklart som tex detta fall med Engla nu..när han erkänner tex.
    Skulle nog inte kunna mörda mitt eget barn dock..men skulle mitt egna barn  vara tex barnmörderska o erkänna det..ja..då önskar jag att jag kunnat göra så mitt barn dör...för inte kan mitt barn må vidare bra o inte heller vill jag utsätta fler för detta som hänt.

det är en ära att ha barn!
  • stjärnströssel

Sen..vem säger att bara för att det är modärnt samhälle vi lever i o att gammla instinkter är fel??

Tror mycket handlar om vad det är för instinkter o att ibland kronglar vi till det lite väl mycket i det modärna samhället.

• stjärnströssel
    drSteffo skrev 2008-04-14 16:33:51 följande:
    stjärnströssel skrev 2008-04-14 16:32:24 följande: Tror du han skulle erkänna mordet och peka ur var kroppen befann sig om han vetat med sig att det skulle innebära döden?
    vet inte..o för mig spelar det ingen roll...
    Dock förstår jag din poäng..det skulle vara svårare att få dom att erkänna..men jag står fast vid vad jag tycker.
  • stjärnströssel
    drSteffo skrev 2008-04-14 16:36:05 följande:
    stjärnströssel skrev 2008-04-14 16:34:17 följande: Av den enkla anledningen att man inte kan ha ett civliserat samhälle om vi låter primitiva krafter styra.
    men är allt modärnt bra då?....
    i bland kanske vi ska gå tillbaka o tänka på våra instinkter o primitiva krafter...
  • stjärnströssel

jag tänker och ser din poäng..men jag håller inte med.
    Går gärna tillbaka i tiden när det gäller dödsstraff..dock skall det vara svår att få den domen..men det ska finnas..
    Sen förstår jag att det även medför nackdelar..,men..fördelarna är för mig fler.

• stjärnströssel

Ja..jag tycker självklart inte den störste ska kunna ta det den vill ha bara för att den är större...

jag tycker att vissa saker var bättre förr!ja..

o är för dödstraff..om så många erkänner palmemordet..som du skriver så fine..dom vet straffet o efter en ordentlig utredning o att vi kan se att det finns flera saker som stämmer än deras erkännande så låt dom slippa leva o att vi slipper dom!

Eller..ett alternativ..låt dom gå med andra brottlingar ..dvs ingen special vård!

• stjärnströssel
    Rabelais skrev 2008-04-14 16:47:42 följande:
    Det finns inga solklara fall. Vet du hur många människor som erkänt e.g Palmemordet? Skulle vi enligt dina principer avrätta dem allihop för att de erkände?Du får gärna förklara fördelarna med dödsstraff och särskilt hur de kan vara större än nackdelarna.
    jo..det finns solklara fall....vi krånglar dock till det..
  • stjärnströssel
    kanaan skrev 2008-04-14 17:06:55 följande:
    Men det finns faktiskt psykiskt sjuka människor som genom vård kan förändras och bli bättre. Ska dom inte få vård?Som TS skrev: "I USA avrättades tex människor i Texas för bara 20 år sedan med en intelligens som en sexåring."
    Jo..självklart ska dom få vård..men inte om man är så sjuk att man mördat någon oskyldig människa..
    Någon stanns går min gräns för vård..vissa är inte psykiskt sjuka enbart.dom har en läggning..och läggningar kan man enligt mig inte bota.
  • stjärnströssel
    garin skrev 2008-04-14 17:19:02 följande:
    Jag förstår! Avrätta alla psykiskt sjuka människor INNAN de begått något brott? I förebyggande syfte? Eller hur menar ni?
    Självklart inte.
    Men..om presonen begått ett mord så skall dom inte släppas ut igen!
    O itne heller särbehandlas på special avdelning!sätt dom med dom vanliga fångarna.
  • stjärnströssel
    Mary Lo skrev 2008-04-14 17:24:36 följande:

kan vara en läggning....beror på hur brotten begås.

Svar på tråden Lätt att vara FÖR dödstraff generellt...