Inlägg från: Tjockomammut |Visa alla inlägg
  • Tjockomammut

Västerhaninge

Ett tips är att hålla dig ifrån pendelstationen på kvällarna. Det händer mycket misshandel och skit där. Glöm inte att stationen brevid är Jordbro. Haninges värsta förort. Polisen varnar tom folk att vistas ute på kvällarna där. Jag skulle ALDRIG kunna bo där. Min kompis har precis flytt därifrån... precis som många andra. Men Västerhaninge har många lugna områden också. I det stora hela är ju bostadsrätts/villa/radhus områden bäst .
    Finns  et ställe som kallas "svarta kärret" i VH som inte är populärt. Mycket socialfall mm... tyvärr ligger det nära ringvägen.

• Tjockomammut

men är det köpelägehet så har du nog sjyssta grannar...

• Tjockomammut
    Mizz Turko skrev 2008-04-15 10:23:38 följande:
    men hallå, jag bor i Jordbro och det är inte alls så att polisen varnar en från att gå ut, bara en massa skitsnack och myter.Men ringvägen har jag hört mycket skit om tyvärr också.
    Jag letar efter artikeln så får du se.  Jordbro är vidrigt!
  • Tjockomammut

Min kompis blev rånad när hon tom hade barnvagn med sin son med sig. helt djävla SJUKT.

• Tjockomammut
    Mizz Turko skrev 2008-04-15 10:43:46 följande:
    likaså vh i så fall också...men man kan "se" dina fördomar här...
    Ja, VH går också bort för mig, det verkar som man snart måste bo i gated comunitys för att skonas. Det blir bara värre och värre.
  • Tjockomammut
    Mizz Turko skrev 2008-04-15 10:43:46 följande:
    likaså vh i så fall också...men man kan "se" dina fördomar här...
    Vaddå mina fördomar??? är det en fördom att jag och mina vänner känner oss otygga i Jordbro eller vad menar du?
  • Tjockomammut
    Mizz Turko skrev 2008-04-15 10:46:15 följande:
    och det händer självklart bara i jordbro??!!väx upp snälla du...
    Men snälla naiva lilla du. Du vet förmodligen inte hur det var i jordbro för 20-15 år sedan... Då skulle du förstå. Jordbro ÄR värre än många andra ställen så är det bara. Inte det enda dåliga stället, men en av alla de dåliga. Typ Rinkeby, Tensta, Jorbro... så är det bara. Alla VET det. Varför tror du så många vill därifrån?
  • Tjockomammut
    Mizz Turko skrev 2008-04-15 10:49:02 följande:
    det här är fördom"Glöm inte att stationen brevid är Jordbro. Haninges värsta förort. Polisen varnar tom folk att vistas ute på kvällarna där. Jag skulle ALDRIG kunna bo där"
    nej, det är dagen sanning.
  • Tjockomammut
    caropia skrev 2008-04-15 10:48:53 följande:
    Jag bor i vh och har bott här i 10 år trivs bra, bor i det som kallas svarta kärret (tror jag) och ser inga socialfall här, det är nära till skog och har alltid haft bra grannar! Min syster köpte nyss bostadsrätt i åbylund och där ska det vara bra att bo! Däremot ska man inte ränna i centrum på nätterna har hört att det är värre än i jordbro.Kan absolut rekomendera västerhaninge finns bra förskolar också!
    Vad bra, det kanske blivit bättre nu då. Min kusin bodde där för några år sen.

Ang Jordbro är vi ju tydligen bara fördomsfulla. Men jag skulle då iallafall inte gå genom Jordbro en sen lördagsnatt. Fördom eller inte.
  • Tjockomammut
    MiaAnnette skrev 2008-04-15 10:53:11 följande:
    Håller med om att det har ett dåligt rykte, tom radhusen är ju mycket billigare där en någon annanstans.. Man backar lite bara man hör att det ligger i Jordbro!
    Jag vet, de är billigare där. Jag har hört folk som bor där som vägrar kalla det Jordbro. De kallar området "södra handen" istället. Ingen vill säga Jordbro. Fundersam

Jag har själv bott i Jordbro.
  • Tjockomammut
    UnderYtan skrev 2008-04-15 10:53:25 följande:
    Lägg av... jag är allergisk mot härskartekniker som att kalla folk för lilla du. Diskutera med vett!!!
    Ja, det var onödigt sagt kanske... håller med, jag blir bara så himla arg för jag känner så många som råkat illa ut i Jorbro.. jag blir upprörd när folk slänger upp i ansiktet att det är en fördom att man är otrygg i Jordbro. Fundersam Jordbro är ett djävla skitställe med en masa skitungar som springer omkring och rånar och misshandlar folk.  Ungarna springer omkring vind för våg och föräldrarna skiter totalt i dem.
  • Tjockomammut
    caropia skrev 2008-04-15 10:58:52 följande:
    Det är bara sanning är otroligt mycket skit i jordbro... tyvärr för det skulle kunna bli fint med all natur i närheten dom försöker få ordning på det men lyckas uppenbarligen inte!Tror det beror på vart man bor som sagt jag kan ha haft tur med grannarna
    Absolut, Jordbros läge är jättefint. massor med skog och coola forntidslämningar omkring. Jordbro var tvärlugnt för antal år sedan... sen hände nåt. Gud vet vad.
    jag skulle gärna bo där om det var som förr så att säga.
    Men det är ju sant att skit händer overallt... men måste jag välja att gå igenom tex vendelsö och Jordbro.. så tog jag vendelsö. jag tror många som känner till haninge tänker likadant.
    Har man dessutom en polis som plastpappa så får man ju höra en del... jag tror inte polisen hittar på bara för att det är skoj.
  • Tjockomammut
    Mizz Turko skrev 2008-04-15 11:15:18 följande:
    ja jaja, vad bra att vi slipper en fördomsfull människa som dig. och man kanske behandlas som man är ...kan tillägga att jag bott på många ställen och det är lika överallt. i VH har jag många vänner som blivit antastade, rånade, och 1 som blivit våldtagen....
    jaja... lycka till i Jordbro. Men livet är säkert lättare för dig där som inte är en blond "svennehora."
    Skönt att jag flyttat från ghettot hursomhelst.
    Synd om "svennedjäveln" som blev misshandlad och rånad på sin armprotes också... han vill ju också flytta stackarn. Hoppas han också kan göra det snart.
  • Tjockomammut
    Mizz Turko skrev 2008-04-15 11:31:31 följande:
    nu snackar du om en massa fördomar... är det bara svennen som råkar illa ut???!!!snälla, ta dig ut från din bubbla...misshandel, rån, våldtäkt har inget med hårfärg/etnicitet att göra... den idioten som är på hugget gör det väl hur som helst, oavsett hårfärg, tillhörighet
    Javisst, bara fördomar.

Skit samma. Orkar inte tjafsa mer om detta.

För att återgå till TOPIC. Ts får bilda sin egen uppfattning, det blir bäst så.
  • Tjockomammut
    Douglas2005 skrev 2008-04-15 14:06:01 följande:
    Svar på #46just nu bor jag i åkersberga med min lilla familj.. jag är så himla rädd att allt ska bli fel... men är de hur mycket våld o skit mot oss "vanliga" som bara gårt förbi om ni förstår hur jag menar..!!vi måste ge mäklaren ett svar idag typ NU... jag vill men känner mej endå rädd...
    Känner du ingen som bor där du kan fråga. Hur kände du när du var där och tittade då?

Man behöver ju tydligen inte vara så fördomsfull. Skit händer ju överallt, så slå till du.

... skämtåsido. Jag tror ingen kan hjälpa dig med detta förrutom dig själv och din egen magkänsla. jag förstår om du har lite ågren.

Jag kan ge dig ett tips. Haninge är stort och väldigt fint. Det finns massor av bra områden. Jag skulle inte välja Ringvägen. Hur mycket ska ni ge för lägenheten?
  • Tjockomammut

Andra sidan av VH är fint... (Ribbylund ) och lugnare. Har en kompis som bor där. Längre bort från pendeln. Det är lungare då.. Jättemysigt där.

Ribby! Se karta.

www.hitta.se/SearchCombi.aspx&var=v%e4sterhaninge

• Tjockomammut

Jag tycker VH centrum är mysigt. Huruvida bvc/mvc och dagis är har jag ingen aning om. De är säkert som på de flesta ställen.

Svar på tråden Västerhaninge