• Douglas2005

Västerhaninge

Hej..
    hur är det att bo i västerhaninge?? vill ha ett svar nu, vi ska kanske flytta dit och vi måste ge mäklaren ett svar snart om vi vill köpa lägenheten eller inte...

• Svar på tråden Västerhaninge
  • chamar

Jag har nyss flyttat hit (för 1 månad sen) och trivs JÄTTEBRA!! Liten ort, men mysigt. Allt man behöver finns i närheten. Var har ni kollat på lägenhet? Vi bor i radhus i Ribby...

• Douglas2005
    Svar på #1
    hej..
    Kul att du trivs, vi va på visning i går på ringvägen, jätte mysig lägenhet...
    Vad är de för folk o så där...
  • chamar

Jag känner tyvärr ingen här, så det är svårt att säga vad det är för folk och så här i allmänhet. Men jag tycker det verkar vara bra, våra grannar i vårt område är väldigt trevliga allihopa. Hoppas ni får lägenheten och att ni kommer att trivas här.

• Douglas2005

Ok... känner du till lite där vid ringvägen? är så orolig att de inte ska bli rätt.. Jag kan inte komma in på din sida??!!!

• chamar

Jag har tyvärr ingen aning om hur det är där. Ska fixa så att du kan kika in hos mig, välkommen!!

• Tjockomammut

Ett tips är att hålla dig ifrån pendelstationen på kvällarna. Det händer mycket misshandel och skit där. Glöm inte att stationen brevid är Jordbro. Haninges värsta förort. Polisen varnar tom folk att vistas ute på kvällarna där. Jag skulle ALDRIG kunna bo där. Min kompis har precis flytt därifrån... precis som många andra. Men Västerhaninge har många lugna områden också. I det stora hela är ju bostadsrätts/villa/radhus områden bäst .
    Finns  et ställe som kallas "svarta kärret" i VH som inte är populärt. Mycket socialfall mm... tyvärr ligger det nära ringvägen.

• Tjockomammut

men är det köpelägehet så har du nog sjyssta grannar...

• Mizz Turko
    Tjockomammut skrev 2008-04-15 10:21:24 följande:
    Ett tips är att hålla dig ifrån pendelstationen på kvällarna. Det händer mycket misshandel och skit där. Glöm inte att stationen brevid är Jordbro. Haninges värsta förort. Polisen varnar tom folk att vistas ute på kvällarna där. Jag skulle ALDRIG kunna bo där. Min kompis har precis flytt därifrån... precis som många andra. Men Västerhaninge har många lugna områden också. I det stora hela är ju bostadsrätts/villa/radhus områden bäst . Finns  et ställe som kallas "svarta kärret" i VH som inte är populärt. Mycket socialfall mm... tyvärr ligger det nära ringvägen.
    men hallå, jag bor i Jordbro och det är inte alls så att polisen varnar en från att gå ut, bara en massa skitsnack och myter.

Men ringvägen har jag hört mycket skit om tyvärr också.
  • UnderYtan

Haha vilken polis har varnat för Jordbro på det sättet... det var det fånigaste jag har hört! Men det gav mig ett gott skratt i alla fall och sånt är alltid välkommet.

Svar på tråden Västerhaninge