Inlägg från: Mizz Turko |Visa alla inlägg
  • Mizz Turko

Västerhaninge

Tjockomammut skrev 2008-04-15 10:21:24 följande:
    Ett tips är att hålla dig ifrån pendelstationen på kvällarna. Det händer mycket misshandel och skit där. Glöm inte att stationen brevid är Jordbro. Haninges värsta förort. Polisen varnar tom folk att vistas ute på kvällarna där. Jag skulle ALDRIG kunna bo där. Min kompis har precis flytt därifrån... precis som många andra. Men Västerhaninge har många lugna områden också. I det stora hela är ju bostadsrätts/villa/radhus områden bäst . Finns  et ställe som kallas "svarta kärret" i VH som inte är populärt. Mycket socialfall mm... tyvärr ligger det nära ringvägen.
    men hallå, jag bor i Jordbro och det är inte alls så att polisen varnar en från att gå ut, bara en massa skitsnack och myter.

Men ringvägen har jag hört mycket skit om tyvärr också.
  • Mizz Turko

TS

Själv skulle jag aldrig flytta till Vh, om inte det var till en villa... dock ej till lägenhet, för de områdena är inte så attraktiva och det är att slänga pengarna i sjön tyvärr.

• Mizz Turko
    Tjockomammut skrev 2008-04-15 10:42:43 följande:
    Jag letar efter artikeln så får du se.  Jordbro är vidrigt!
    likaså vh i så fall också...

men man kan "se" dina fördomar här...
  • Mizz Turko
    Tjockomammut skrev 2008-04-15 10:44:01 följande:
    Min kompis blev rånad när hon tom hade barnvagn med sin son med sig. helt djävla SJUKT.
    och det händer självklart bara i jordbro??!!

väx upp snälla du...
  • Mizz Turko

det här är fördom

"Glöm inte att stationen brevid är Jordbro. Haninges värsta förort. Polisen varnar tom folk att vistas ute på kvällarna där. Jag skulle ALDRIG kunna bo där"

• Mizz Turko
    Tjockomammut skrev 2008-04-15 11:03:35 följande:
    Ja, det var onödigt sagt kanske... håller med, jag blir bara så himla arg för jag känner så många som råkat illa ut i Jorbro.. jag blir upprörd när folk slänger upp i ansiktet att det är en fördom att man är otrygg i Jordbro. Jordbro är ett djävla skitställe med en masa skitungar som springer omkring och rånar och misshandlar folk.  Ungarna springer omkring vind för våg och föräldrarna skiter totalt i dem.
    ja jaja, vad bra att vi slipper en fördomsfull människa som dig. och man kanske behandlas som man är ...

kan tillägga att jag bott på många ställen och det är lika överallt.

i VH har jag många vänner som blivit antastade, rånade, och 1 som blivit våldtagen....
  • Mizz Turko
    Tjockomammut skrev 2008-04-15 11:24:15 följande:
    jaja... lycka till i Jordbro. Men livet är säkert lättare för dig där som inte är en blond "svennehora."Skönt att jag flyttat från ghettot hursomhelst. Synd om "svennedjäveln" som blev misshandlad och rånad på sin armprotes också... han vill ju också flytta stackarn. Hoppas han också kan göra det snart.
    nu snackar du om en massa fördomar... är det bara svennen som råkar illa ut???!!!

snälla, ta dig ut från din bubbla...

misshandel, rån, våldtäkt har inget med hårfärg/etnicitet att göra... den idioten som är på hugget gör det väl hur som helst, oavsett hårfärg, tillhörighet
Svar på tråden Västerhaninge