Inlägg från: caropia |Visa alla inlägg
  • caropia

Västerhaninge

Jag bor i vh och har bott här i 10 år trivs bra, bor i det som kallas svarta kärret (tror jag) och ser inga socialfall här, det är nära till skog och har alltid haft bra grannar! Min syster köpte nyss bostadsrätt i åbylund och där ska det vara bra att bo! Däremot ska man inte ränna i centrum på nätterna har hört att det är värre än i jordbro.
    Kan absolut rekomendera västerhaninge finns bra förskolar också!

• caropia
    Tjockomammut skrev 2008-04-15 10:47:15 följande:
    Vaddå mina fördomar??? är det en fördom att jag och mina vänner känner oss otygga i Jordbro eller vad menar du?
    Håller med om att jordbro inte är tryggt otroligt mycket knark och kriminallitet där, tyvärr
    Men har fått för mig att det är värst runt blockstensvägen har bott där, fy aldrig mer!
  • caropia
    UnderYtan skrev 2008-04-15 10:51:33 följande:
    caropiaBra med svar från någon som faktiskt har erfarenhet av att bo i området :) Man hör ju så himla mycket om dessa förorter och jag tycker man ska ta det med en nypa salt.
    Jag kanske bara har haft tur med grannar, men har i det stora varit trevliga och mysiga!
    Just nu har det varit en del inbrott men förhoppningsvis ska polisen få bukt med det, dom har koll och vi grannar pratar ju ihop oss försöker hålla koll åt varann
  • caropia
    Tjockomammut skrev 2008-04-15 10:55:39 följande:
    Vad bra, det kanske blivit bättre nu då. Min kusin bodde där för några år sen. Ang Jordbro är vi ju tydligen bara fördomsfulla. Men jag skulle då iallafall inte gå genom Jordbro en sen lördagsnatt. Fördom eller inte.
    Det är bara sanning är otroligt mycket skit i jordbro... tyvärr för det skulle kunna bli fint med all natur i närheten dom försöker få ordning på det men lyckas uppenbarligen inte!
    Tror det beror på vart man bor som sagt jag kan ha haft tur med grannarna
  • caropia
    Douglas2005 skrev 2008-04-15 13:22:45 följande:
    såå vad tycker ni?? flytta eller inte??
    känns det bra med lägenheten så tycker jag ni ska slå till!
    Tvivlar ett det finns nån förort här i stockholm som är helt utan kriminallitet och jag känner mig trygg här!
    Sen är det nära till natur och hav och haninge centrum är stort och fint, det finns en superfin lekpark på ringvägen också finns mer bra än dåligt även om det finns en del skit här med...
  • caropia
    Douglas2005 skrev 2008-04-15 13:22:45 följande:
    såå vad tycker ni?? flytta eller inte??
    vart bor du nu?
  • caropia
    Douglas2005 skrev 2008-04-15 14:33:07 följande:
    Svar på #48Ok känns skööönt att ni e ärliga som sagt skiten kommer man aldrig ifrån.. de är en 4a för 725000... Mysig stor o ljus är den... hoppas vi gör rätt nu, finns de bra dagis och mvc, bvc o så?tack för svaren
    det finns 2 dagis på den sidan som är bra, bvc är jättebra, vc har fått pris så den är väldigt bra
    mvc finns i haninge och jag har varit väldigt nöjd med bemötandet jag fått därifrån.
    Ringvägen är ju uppdelad med bostadsrätter och hyresrätter och jag tror att det är meningen att så småningom ska allt bli bostadsrätt så då lär det nog bli ännu lugnare.
    Du måste gå på magkänslan men jag har som sagt vad alltid trivts, lycka till!
Svar på tråden Västerhaninge