• SVejsan

Nissan Note! Åsikter omgående tack!

Nu så har jag inte erfarenhet av den...(hjälper dig och puffa) Men förstår varför ni har fallit för den. Den är SMART. Vi hade en Renault Modus (korta varianten) som är byggd på samma bottenplatta. Den hade storbilskänsla i kupen samt köregenskaperna var som en betydligt större bil...

www.teknikensvarld.se/nyheter/071010-grand-new-modus/index.xml

Som du ser är den väldigt lik Nissan Note (men med betydligt större servicenät.) Dock har inte den nya Grand Modus släppts i Sverige...

Varför skall man köpa en konventionell "småbil" när man kan köpa en supersmart som Note eller Modus...

• SVejsan
    Rabelais skrev 2008-04-15 15:28:18 följande:
    Jag har aldrig ägt en men hyrt en vid flera tillfällen för långkörningar och det är inte en bil jag skulle köpa. Dåligt bagageutrymme, obekvämt förarsäte och väldigt dålig motor. Det enda bra med den är baksätet som är väldigt rymligt med på bekostnad av ett trångt framsäte.Om du har barn i bilstol kan du glömma den direkt, barnstolen tar upp fram- och baksäte själv.
    OK då misslyckades dom bygga på den bottenplattan... Modusen var tvärt om: rymligt kupe utrymme, särskilt för föraren (särskilt om man kör den 2+2 sitsig), tyst (för att vara småbil), Bagaget är något mindre men du kan skjuta baksoffan fram och tillbaka , men någon storlastare är det inte...
    Men allt beror på vad man har för referenser... Vad skulle tex Rabeleis själv föreslå för småbil på samma mått som är effektivare med utrymmena än en Note tex...
Svar på tråden Nissan Note! Åsikter omgående tack!