• Akleja12

Bot mot svamp i underlivet?

Är det någon som har någon bra medicin eller knep mot ständigt återkommande svamp i underlivet?
    Har redan testat yoghurt, pevaryl,canasten, Flucozan(?).

Någon?

• Svar på tråden Bot mot svamp i underlivet?
  • solsken

Läste i en gammal Allers igår faktiskt, om en kvinna som använde mjällschampoo mot svamp i underlivet.

Kanske kan vara en ide?!

• Mrs Kaffelatte

Olivolja!

Ska hämta länken till min tråd så återkommer jag...

BRB

Det går inte att förklara för dem som ingenting begriper...
  • Jullessk

Gå till doktorn och få en ordentlig medicin (tablett) mot svamp istället. Man ska inte hålla på med en massa "huskurer" utan hålla sig till medicinsk vetenskap.

• Mrs Kaffelatte
    Jullessk skrev 2008-04-14 21:24:16 följande:
    Gå till doktorn och få en ordentlig medicin (tablett) mot svamp istället. Man ska inte hålla på med en massa "huskurer" utan hålla sig till medicinsk vetenskap.
    Och jag hävdar att man inte ska hålla på med en massa kemiska saker om det går att fixa på annat sätt..

www.familjeliv.se/Forum-4-46/m28932599.html

Jag fick rekomendationerna av min gyn-läkare.. Olivolja alltså...
  • mysmika

Håller med Jullessk, gå til läkaren och få med så att det försvinner en gång för alla.

• Akleja12

Det är ju just det som är problem med svamp. Att det inte försvinner för gott bara för att jag har tagit ett piller. Funkar inte som pencillin mot en urinvägsinfektion. Utan svampen återkommer alltid. Eller har du fått något dunder piller som botar?
    Jag har som sagt ätit Flucozan, men det hjälper sådär...

• Mrs Kaffelatte
    Akleja12 skrev 2008-04-14 21:55:05 följande:
    Det är ju just det som är problem med svamp. Att det inte försvinner för gott bara för att jag har tagit ett piller. Funkar inte som pencillin mot en urinvägsinfektion. Utan svampen återkommer alltid. Eller har du fått något dunder piller som botar?Jag har som sagt ätit Flucozan, men det hjälper sådär...
    Ja jag har inte haft svamp på 4 år så jag är nöjd..
    Tidigare hade jag det kanske 1 gång i månaden eller så..

Jag rekomenderar även tygbindor..
  • mysmika

Nej, men jag tycker att du ska höra med din husläkare vad du kan göra. Jag vet en kompis som har jättelätt att få svamp, bara hon äter lite för mkt godis så är det kört, hon använder naturell youghurt och smörjer med. Men jag tror ändå på att du ska kolla så det inte är nåt annat som ligger bakom...
    Lycka till.

• gumma

Knäpp grej men detta kan hjälpa och det är byta tvätt och sköljmedel. Dra ner på socker (godis,läsk, vittbröd m.m), byta tvål, byta sort av bindor, ha bomullsunderkläder och löst sittande byxor.

• anneliesb

Behandlat din man?
    Behandlat dej i rumpan?
    Anv toapapper av nyfiber endast, ta med en egen rulle till jobbet.

Svar på tråden Bot mot svamp i underlivet?