• Akleja12

Bot mot svamp i underlivet?

Är det någon som har någon bra medicin eller knep mot ständigt återkommande svamp i underlivet?
    Har redan testat yoghurt, pevaryl,canasten, Flucozan(?).

Någon?

• Svar på tråden Bot mot svamp i underlivet?
  • Fidelina

Hade också problem med svampinfektioner under flera år, en konstant plåga. Det som funkade på mig var att dra ner rejält på socker, vitt mjöl, helt enkelt alla snabba kolhydrater. Jag slutade också att använda alla olika salvor och vagiatorier eftersom de torkar ut slemhinnan och bara gör det värre. Det tar ett tag, men jag har inte haft svampinfektion nu på över ett år.

• Lillalola

Jag vet precis vad du pratar om och har haft kronisk svamp i många år. Inte ens läkarnas receptbelagda medeciner typ Fluconazol (långstidsbehandling) har hjälpt. Jag blev totalt desperat och var villig att prova allt. Amputera underlivet??! Skämt å sido.. Jag gick till en homeopat som konstaterade genom zonnterapi och ögondiagnostik att jag hade nån slags hormonrubbing, vilket lät vettigt. Han satte in medicin och efter några månader blev jag fri. Nu är jag dock gravid igen och svampen kom som ett brev på posten... Mitt råd är alltså: kontakta en homeopat, de botar orsaken och inte symtomen! Ett annat hett tips är att använda menskopp istället för tamponger/bindor/trosskydd. Torkar inte ut underlivet, bra för miljön, billigt o smidigt!! Mitt bästa köp på länge! Lycka till i svampträsket

• flybell

Min kompis rådde min att inta grapefruktkärnextrakt (finns på life) när jag hade svamp i 4 månader på raken...jag prövade och de försvann har inte haft svamp på 1 1/2 år

• Syogi

Jag har läst och hört att det är bra att tvätta underkläder i minst 90°C efter en svampinfektion. Bakterierna dör inte i lägre temperatur. Sen tror även jag att det är vettigare att lyssna på kroppen, bota orsaken och förebygga sjukdomar istället för att endast bota symptom. Min upplevelse är att besvären då oftast kommer tillbaka.

Olivojla - för att inte torka ut slemhinnorna.
    Yoghurt -  för bakteriekulturen i underlivet.
    Tvätta ej för ofta - vatten torkar ut, tvätta med lite tvättolja från apoteket men undvik produkter med parabener i.
    Menskopp är ett otroligt bra tips - http://menskoppen.se/
    Tvätta underkläder i 90°C - dödar bakterier
    OCH lufta muttan så ofta du kan! -  sov naken till exempel

• Lillbusan

Jag hade samma problem som du, provade allt utan resultat. Sedan gick jag rekommendation att testa tranbärstabletter just de som finns att köpa på shopping4net. Det jag skett ett mirakel - inte svamp en enda gång efter det!! Vissa är mera basisk i sin miljö i underlivet vilket gör att det blir lätt att få svamp. Tranbär gör den mera sur = svårare att få svamp. Jag äter 2tabl/dag, dvs den rekommenderade dosen. Prova det!!!!!

• Memmphis

Jag vill bara nå ut till folk som har svåra problem med svamp i underlivet!
    Jag har haft problem under 7 års tid, ingen har hjälp mig, ingen har tagit mig på allvar.
    Läkarna har skrivit ut fluzonacol eller diflucan för att ta bort besväret just då men sen händer inget mer.
    Snart efter är det tillbaka igen.
    Det gick så långt att jag började beställa fluconazol från Spanien i desperation när ingen förstod vilket problem det var för mig.
    Till slut hittade jag ett inlägg där en tjej fått tips om SVAVEL (MSM), det finns att köpa på nästan alla hälsokostbutiker.
    Har du svamp så har du troligtvis en rubbning i pH-värdet i kroppen och det komme inte hjälpa att trycka i dig medicin eller smörja med krämer. Svavlet hjälper till att bygga upp en teflonliknande hinna i tarmar och slemhinnor vilket gör att  bakterier inte får fäste. Googla gärna på MSM - Svavel och läs mer, du kanske har fler symptom?
    Preparaten du får av läkare Diflucan, Fluconazol, Pevaryl, allt sånt slår ut även dom naturliga mjölksyrebakterierna vilket betyder att du inte har NÅGOT SOM HELST skydd nästa gång du hamnar i obalans.
    Jag har personligen även lagt till Membrasin (Buckthorn) vilket hjälper till att återfukta slemhinnorna då svamp totalt förstör ditt underliv. Som en intensivkur i början har jag druckit 1tsk MSM i 2dl Vatten morgon och kväll, gärna i samband med måltid och 2 kapslar Buckthorn.
    Jag har svampfri sedan fem månader tillbaka vilket är ett mirakel för mig! Jag har till och med kunnat ha sex under denna period, OFTA, utan att få infektioner! Det är för mig otroligt.
    Däremot är det en lång väg att komma tillbaka till återställd efter 7 års problem. Jag kommer även lägga till L'argiplex för att låta slemhinnorna få en riktigt god chans att komma tillbaka.
    DESSUTOM har jag precis bytt till menskopp och hoppas på att detta är den sista pusselbiten.
    Hoppas så att jag hjälpt någon där ute!

Jag testade intimkrämer, olja istället för tvål i duschen, bara tvätta med vatten, tvätta trosor i hög temperatur, luftiga kläder, duschar inte för ofta, sover naken, bomullstrosor.. You name it, I've tried it!
    Återkommade infektioner behöver hårde motmedel :D

Lycka till!!! 

• bubblish

Hade också mycket problem med svamp förr. Fick tipset av min barnmorska att smörja med daktacort. Ett par gånger om dagen i några dagar och sedan fasa ut under en till en och en halv vecka. Funkade skitbra! Att dra ner på kolhydrater, tvätta underlivet med olja, använda bomulstrosor och inte för täta byxor är bra tipps. Att byta mensskydd till menskopp har nog varit det bästa för mig!

• Tinalisa
    Memmphis skrev 2012-09-11 22:15:24 följande:
    Jag har haft problem under 7 års tid, ingen har hjälp mig, ingen har tagit mig på allvar.
    Läkarna har skrivit ut fluzonacol eller diflucan för att ta bort besväret just då men sen händer inget mer.
    Det gick så långt att jag började beställa fluconazol från Spanien i desperation när ingen förstod vilket problem det var för mig.
    Till slut hittade jag ett inlägg där en tjej fått tips om SVAVEL (MSM), det finns att köpa på nästan alla hälsokostbutiker.
    Har du svamp så har du troligtvis en rubbning i pH-värdet i kroppen och det komme inte hjälpa att trycka i dig medicin eller smörja med krämer. Svavlet hjälper till att bygga upp en teflonliknande hinna i tarmar och slemhinnor vilket gör att  bakterier inte får fäste. Googla gärna på MSM - Svavel och läs mer, du kanske har fler symptom?
    Preparaten du får av läkare Diflucan, Fluconazol, Pevaryl, allt sånt slår ut även dom naturliga mjölksyrebakterierna vilket betyder att du inte har NÅGOT SOM HELST skydd nästa gång du hamnar i obalans.
    Jag har personligen även lagt till Membrasin (Buckthorn) vilket hjälper till att återfukta slemhinnorna då svamp totalt förstör ditt underliv. Som en intensivkur i början har jag druckit 1tsk MSM i 2dl Vatten morgon och kväll, gärna i samband med måltid och 2 kapslar Buckthorn.
    Jag har svampfri sedan fem månader tillbaka vilket är ett mirakel för mig! Jag har till och med kunnat ha sex under denna period, OFTA, utan att få infektioner! Det är för mig otroligt.
    Däremot är det en lång väg att komma tillbaka till återställd efter 7 års problem. Jag kommer även lägga till L'argiplex för att låta slemhinnorna få en riktigt god chans att komma tillbaka.
    DESSUTOM har jag precis bytt till menskopp och hoppas på att detta är den sista pusselbiten.

Jag testade intimkrämer, olja istället för tvål i duschen, bara tvätta med vatten, tvätta trosor i hög temperatur, luftiga kläder, duschar inte för ofta, sover naken, bomullstrosor.. You name it, I've tried it!

Lycka till!!! 
    Jag tackar för tipsen. Just nu testar jag Buckthorn MSM och smörjer med olivolja. 

Funderar på om denna behandling också kan få svampbaciller att ge sig av om man har någon liten rackare som har rotat sig och ligger och pyr eller om det är endast för att inte fratida baciller ska kunna rota sig så lätt?

=) 
  • Ulk

Har haft problem med svamp i perioder (diabetiker och därför lättare att få). Jag läste ett tips om att ta vitlöksklyftor och trycka upp mellan benen. Har fungerat jättebra för mig.

Du tar ca 3 vitlöksklyftor och gör lite hål med gaffeln, lägg sedan i olivolja ett tag. För sedan in dessa när du ska sova och låt vara över natten. Morgonen därpå pillar du ut dessa och tvättar ditt underliv (hur du nu väljer att göra det). Upprepa varje natt tills det känns bra.  Fungerat kanon för mig som sagt och är en billig metod jämfört med all skit som läkaren skriver ut. Inte skadligt så bara att testa. 

• Gäst12301

Hej, 

jag känner mig skyldig att varna för MSM då det numera är välkännt att det är starkt cancerframkallande. 

• Carsiden
    Gäst12301 skrev 2013-11-06 19:40:48 följande:
    Hej, 

jag känner mig skyldig att varna för MSM då det numera är välkännt att det är starkt cancerframkallande. 
    Du får gärna lägga till en länk till källa/studie så att det går att bilda sig en egen uppfattning. Så välkänt är det inte om man betänker att MSM inte ens är särskilt känt. :)
  • misame89

Hej ! När du gick på msm gick du även på nån diet samtidigt ? Har haft problem i 2 år nu och inget hjälper:(

Memmphis skrev 2012-09-11 22:15:24 följande:

Lycka till!!! 

• Sofiahedlund

Hej å tack för Alla tips! Är 22 årig tjej som har svamp konstant sen ja va 16, och vart hos läkan och dom har bara gett tabletter hur och dit som inte hjälp mig, det förstör mitt liv / sexliv arbete humöret . Och jag känner bara för att ta en bedövning spruta å trycka i :( det är så obehag . Haft samma kille sen ja va 16 å gjort alla tester mot allt !!

Svar på tråden Bot mot svamp i underlivet?