• Lugnistormen

    Hobbyillustratörer

    Ville bara höra om det finns fler hobbyillustratörer/tecknare där ute. Jag försöker rita så mycket jag orkar. Ritar även små uppdrag till kompisar och de som vill.

    Vad ritar ni, har ni sålt nått? Vad använder ni för utrustning mm. Är nyfiken? Skriv gärna och beräta, kulatt hitta likasinnade.

  • Svar på tråden Hobbyillustratörer
  • gullehjärtat

    Va dålig jag är på att svara :P

    Villka fina tavlor!
    Dom i skogen (inne på creativmind) ser så mysiska men mysiga ut :)
    Och ödes kråkan som du har med i bloggen ser jätte verklig ut, lite läskig faktiskt :P

    Barnböcker skulle vara kul att göra.
    Men jag tror inte jag har tillräcklig fantasi..
    Vad handlar dina om? :)

  • Lugnistormen

    Mina barnböcker handlar om alltmöjligt. Allt från vardagsliv till hästar och drakar haha. Älskar att skriva och fantisera. Jag har hur mycket fantasi och kreativitet som helst mitt problem är att jag har för många idéer på gång samtidgt. Sen ett annat problem är att jag är perfektionist och alldeless för självkritisk vad det gäller det jag gör. Därför har jag inte vågat skicka in nått än, men tanken är att jag ska göra det längre fram En av figurerna i en av mina barnböcker finns på min bildblogg. Noel heter den figuren

    Klart du har tillräckligt med fantasi allt finns runt omkring dig. Titta på din omgivning eller annat inspirarande och pröva att skriva lycka till!

  • Flisan79

    Tja, man kan väl kalla mig för "hobbyillustratör" då jag ännu inte tagit det till någon slags företagsamhet. Kontaktade faktist ett bokförlag med frågan hur man söker som illustratör hos dem. Fick respons typ 2 mån efter jag skickat mitt mail (trodde de helt struntat i mig). Ska ta mig i kragen och skicka in lite av de förslag de gav.

    Jag är lite allätare och målar, ritar, illustrerar osv. Just nu håller jag mest på med tatuering men det finns lite gott och blandat i mitt galleri. Illustationsmässigt ligger nog bara modeillustrationer uppe.

  • Lugnistormen

    Flisan: Låter intressant, har du någon blogg eller hemsida man kan kika in i? Alltid roligt med andra liksinnade.

    Vore roligt att fortsätta höra hur det går med er framfart om ni får nått utgivet, utställt eller så.

  • AnnaPS

    Hej! Vilken rolig tråd. Är väl också hobbyillustratör (hehe det låter så proffsigt), en sån där som alltid gillat o rita o pyssla ovs.
    Har en blogg med lite random pyssel, www.annasgrejer.blogg.se

    Jag ritar oftast med det som finns till hands, typ vanliga tuschpennor, sen tycker jag mycket om att scanna in teckningar och fortsätta rita på de i datan.


    Titta gärna på min hemsida; www.stockholmsfotografan.webs.com , familjefotograf i Stockholm
  • gullehjärtat

    Lugnistormen:
    Roligt att du kommit så långt att du funderar på att skicka in! Visst skulle det vara ett drömjobb och sitta och måla hela dagarna? ;)

    AnnaPS:
    Fina bilder!
    Har aldrig förstått hur man kan måla sådär "olikt" verkligeheten? Jag kanske är för mycket perfektionist :) Vill gärna att det ska bli så likt som möjligt-
    Beundrar verkligen er som kan släppa loss och skaffa en egen stil på det sättet :)

Svar på tråden Hobbyillustratörer