Inlägg från: Anonym (BS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BS)

Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)

Anonym (rökare) skrev 2008-04-15 13:12:41 följande:

Det är faligare att stressa än att röka, så de som röker och som blir gravida är det bättre att dra ner och försöka röka mindre cigg om dagen än att sluta helt. Slutar man tvärt får kroppen abstinens och man blir stressad. Och det är farligare för barnet i magen än ciggaretterna...Så sa min bm till mig när jag berättade att jag rökte, rökte genom hela min graviditet och min son mår prima, han var 8 dagar för tidig och vägde normalt...Rökte 5 cigg om dagen,istället för 1 paket.Visst hade jag dåligt samvete över att jag rökte, mot slutet när jag inte kunde dölja längre att jag var gravid så smygrökte jag för att inte få alla onda blickar på mig....
    Sikket Bull Shit.
  • Anonym (BS)

Ska kanske utveckla mitt Bull Shit till anonym rökare.

Stress påverkar inte en graviditet, detta är ett fakta. Människan ÄR utvecklad för att klara en graviditet under SVÅRA omständigheter just på grund av vår strävan till fortlevnad, säkra vår existens.

Därför har det alltid föds banr mitt i olika eländen runt i världen, mitt i krig och död, pest och sjukdommar, naturkatastrofer och personliga tragedier.

Så jämför inte. Att röka är egoistiskt, tycker dessutom att de som inte kan sluta med sinna cancerpinnar kanske borde tänka om.

• Anonym (BS)
    Anonym skrev 2008-04-15 15:31:15 följande:
    Svar på #66klart som fan att stress kan påverka barnet negativt
    Nej, det är just det.

Läkaren på tv4 såg ingen det på morgonen med Malou där dom tog upp barnlöshet och där var en kvinna som genomgått hur många IVF som helst och blev gravid med två tvilling tjejer. Tyvärr föddes ena flickan utan en arm(bara som ett exempel).

Jag har dock vetat detta länge :)
  • Anonym (BS)
    annbom skrev 2008-04-15 17:12:17 följande:
    Konstigt att de inte tycker att man ska sluta röka om man är i en deppression då. De tycker att man ska fortsätta att röka just för dess LUGNANDE effekt. Jag undrar vart du får allt ditt ifrån. Du vill ha källor till det andra säger, men ger inga till ditt eget. Sedan så är det ju inte det här tråden handlar om eller hur?
    Rökte du under dina graviditeter?
  • Anonym (BS)
    Vroooooom skrev 2008-04-15 17:50:32 följande:
    Varför ska jag läsa dessa länkar?Jag vet redan om det där..
    Öhh, du vet redan allt detta och ändå förespråkar rökning då stressen vid utebliven rök skadar mer? Är det så?
  • Anonym (BS)
    Vroooooom skrev 2008-04-15 18:01:03 följande:
    Missförstår jag dig nu?Tror du att jag skriver att man hellre ska röka istället för att sluta?
    Att du skriver att det är farligare att sluta röka pga stressen, kort och gott?!?!
Svar på tråden Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)