Tar genast själv till mig av dina råd, trots att jag inte är gravid. Tack!
Straw skrev 2008-04-15 18:51:32 följande:
Jag rökte en bit in i bägge graviditeterna ungefär mellan 5-10 cigg.Försök att inte hänga upp dig i tanken på att du "inte får" röka. Inte det lättaste jag vet. Men försök att överdriva lugnet. Tänk "Jag är lugn"....drick ett glas vatten, gå och noppa några blommor,överdriv koncentrationen på någon syssla när röksuget kommer. Flytta över ett visst antal cigg i en annan ask( ca 7 stycken kanske, byt till svagare märke) och försök hålla dig till den asken eller mindre. När du klarar dig på ett mindre antal så att du har fler kvar när dagen gått. Byt då antal "tillåtna" cigaretter till ett mindre
antal.Skär upp ett gäng morotstavar, ta fram lite frön eller dylikt och knapra när suget blir som värst. Undvik invanda "rökplatser" eller "rökceremonier"...försök hitta något nytt och tidskrävande att göra, ju fler minuter/timmar du kan få bort mellan varje cigg desto bättre är det ju Överdriv känslan av glädje och lugn. Andas bort röksuget. Försök lägga dig och meditera, föreställ dig på en annan plats eller att du kaserar ciggen. Nu låter detta säkert omöjligt. Men prova. Kämpa på....