• plantan

Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)

jag har själv rökt i 15 år och lyckades nu sluta då jag insåg att jag faktiskt inte tyckte det var lika underbart längre. De flesta i min närhet rökte inte längre så det var ingen social grje. var man ute på resturang var man tvungen att gå ut för att röka o det var ju inte så socialt.
    jag har alltid sagt att jag inte ska rökan när jag blev gravid och för fem månader sen planerade jag o min sambo att börja skaffa barn men jag slutade röka först efter tre månaders försök då jag insåg att det kan underlätta graviditet. bara gav mig fan på det var med i en sluta röka tråd här så vi gnällde av oss lite. idag det e bara n månad sen så undrar jag varför jag lagt så mkt pengar o tid. kom från ämnet..
    Jag vill inte lägga skuld eller på något sätt få dig o må dåligt men kan du inte förska motivera dig med att du vill leva längre och uppleva dina barnbarn en dag.. du vill ditt barns bästa osv.?

Jag växte upp med rökande föräldrar även under grav. Jag föddes för tdigt och vägde för lite, barnkrupp har idag astma och ju rökt själv..

• plantan

en tanke som följde mig hela tiden var det blir bättre imorgon bara jag står ut idag så e det lättare imorgon.,

Svar på tråden Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)