Inlägg från: C r e d o |Visa alla inlägg
  • C r e d o

Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)

Var själv en av de som direkt gick till angrepp mot rökande gravida då jag tyckte det var så huvudlöst och egoistiskt, har dock kommit till insikt med åren att man fungerar olika som person och jag som icke-rökare kan aldrig sätta mig in hur denna drog påverkar och dominerar människors liv. Tycker verkligen du ska försöka att åtminstone minska ditt intag, tänk på det lilla livet inom dig som inte har bett om att bli till, tänk på att det KAN uppstå följder som du med största sannolikhet skulle anklaga dig själv för. Förstår att den sämsta tiden att sluta röka på ett sätt är just när man är gravid, då hormonerna rusar och humöret inte alltid är på topp, men ändå: tänk på den lilla, lilla människan som växer i din livmoder.

Kram från en annan mamma till en blivande mamma.

Anonym (rökan) skrev 2008-04-16 11:07:03 följande:
    Vad tråkigt de blev med denna tråd, jag vet att det är farligt både för mig o barnet... Jag bad inte om några predikningar om vad som kan hända. Jag ville bara höra hur de gick för andra mammor som rökt eller röker. Jävla hysteri mot rökare.... blir så trött....Har tidigare i nån tråd läst att vi som röker inte borde skaffa barn... hur hemska vi är o blaj blaj... jag undrar bara vad ni sätter era barn i för värld, där ni lär dem att man kan dömma människor hur lätt som helst.Nä de är sorgligt att ni som inte röker tror att vi är så dumma i huvet att vi inte förstår att de är farligtTråden har ballat ur o jag tycker de är sorgligt att ni som bara kommer med negativitet måste lägga er i överallt! Vi som röker behöver positiv energi precis som alla andra behöver!
    * Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
Svar på tråden Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)