Inlägg från: Anonym (rökbarn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rökbarn)

Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)

Både min mor och min far rökte (sammanlagt ca 3-4 pkt/dag inomhus) jag och min syster är normala.

Något låg födelse-vikt (2700 resp 2800) min son vägde 3000 och då har jag aldrig rökt.

Det enda jag kan tänka mig kan vara en effekt är dålig grundkondition.

Hon hade dock 2 missfall utöver oss, och orsaken till det kan man ju bara spekulera i.

Hon höll heller inte igen med alkoholen under graviditeterna.

• Anonym (rökbarn)

Håller med TS. Konstigt att folk inte kan hålla sig till vad TS själv i rubriken bad om.

Menar alla hälsofreaks att det bara är de som har barn eller själva är skadade pga rökning som ska få skriva i tråden (när de påstår att den är för mycket pro rökning)

TS bad om svar på hur rökningen påverkat barnen (dvs folk härs barn, eller de själva), hon ville inte ha en lunta undersökningar och moralpredikningar uppstoppat i ansiktet. Det kan ni starta en egen tråd och gräva ned er i.

Jag har aldrig rökt och jag propagerar inte för rökning, MEN jag avskyr hetsjakt på rökare med hysteriska propaganda "jordens undergång" tema.

Och som någon skrev, det är konstigt att inte ens moderatorer kan hålla sig till reglerna som är satta??

Svar på tråden Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)