Inlägg från: Froststar |Visa alla inlägg
  • Froststar

Busringning

Svar på #8
    mintchocolate skrev 2008-04-15 17:11:47 följande:
    Ja, jag har funderat på nummerpresentatör efter detta. Det är på hemtelefonen och det finns ju en display, så det borde ju fungera. Hoppas personen i fråga inte har hemligt nummer nu bara.
    Ja, det får vi hoppas. Tyvärr behöver inte någon ha hemligt nummer, man kan trycka en kod innan man slår numret och då presenteras inte uppringarens nummer trots nummerpresentatör. I så fall återstår bara teleoperatören.

Fy, vad det måste vara jobbigt. Kan det vara ett litet barn? Jag bara undrar eftersom hos mitt syskonbarn fick de sätta telefonen högt upp i bokhyllan, för när hon får tag på telefonen, så ska hon ringa farmor eller oss. Men hon är knappt 3 år, så självklart slår hon bara siffror på måfå. Så hon har en icke inkopplad attrapp istället
  • Froststar
    Svar på #12

Carro W skrev 2008-04-15 17:27:29 följande:
    *rättar mig själv* inte nummerpresentatör på mobilen, nummerpresentation på mobilen.
    Ser man inte sitt eget hemnummer då istället? Vet ej, undrar bara.
  • Froststar
    Svar på #16
    mintchocolate skrev 2008-04-15 17:31:15 följande:
    Ja, jag vet, sketans koder!Hmmm, tror hon måste vara lite äldre eftersom hon har lyckats memorera mitt nummer. Hade det varit en treåring, som ditt syskonbarn, hade det varit lite gulligt.
    Det jag tänkte på är att hon/han kan komma åt återuppringningsknappen. Numret kan så små inte memomera. Är det ingen av de du känner som har lagt in dig på kortnummer / favoritknapp och som har mindre barn?
  • Froststar
    Svar på #23
    mintchocolate skrev 2008-04-15 17:42:52 följande:
    Ett litet förtydligande så ni inte ska tro att jag ljuger.Hon hara lltså sagt båda gångerna att hon heter Nora, men när jag frågar mer vem hon är, svarar hon alltså inte.
    Du kan ju alltid försöka bluffa nästa gång hon ringer och säga till henne att nu har du fått reda på vem hennes föräldrar är, samt hennes telefonnummer och lämnat uppgifterna till polisen. D.v.s. skräm henne på något sätt.
Svar på tråden Busringning