Busringning
Det är en unge som busringer till mig flera gånger om dagen.
Två gånger har jag fått chansen att "prata" med henne, men så fort jag frågar vem hon är vill hon inte svara och så bryts det. Jag blir tokig!
Idag, andra gången, frågade hon vem jag var. Ja, jösses...! Det var då jag frågade vem hon var.
Jag vet att det är jätteroligt att busringa när man är liten, men nu har hon ringt flera gånger om dagen i flera veckor! Otroligt tröttsamt!
Jag har skyddat nummer, så hon var slagit mitt nummer på måfå, jag vet inte.
Jag har ingen nummerpresentatör, så jag kan inte kolla numret. Går det att ringa sitt telefonbolag och be dem spåra numret? Har ingen lust att göra polisanmälan för en sådan här sak.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-16 16:32
Nu har jag pratat med ungen igen.
Jag hade inte tagit mig för att vidarekoppla numret än och när det ringde tänkte jag "Attans, att jag inte har vidarekopplat", men samtalet gick såhär:
- Hallå. (svarar inte med namn, då hon inte har att göra med vad jag heter)
- Hej, det är Nora.
- Vet du Nora, nu har jag spårat ditt nummer.
- Okej...
- Ja, du kan inte hålla på att ringa till mig mer, för då blir det polisanmälan.
- Okej... Hejdå.
- Hejdå.
Kan egentligen inte ljuga, men hade inte förberett mig på vad jag skulle säga så det där med att jag spårat numret bara kom. Kanske går bra med en liten vit lögn vid sådana här tillfällen?
Dessutom kanske det blir möjligt att jag spårar om hon inte slutar.
Hoppas hon ger sig nu, annars är det vidarekoppling som gäller i första hand.
Kändes skönt att jag kunde prata lite med henne i alla fall, hon har ju varit så snabb på att bryta annars.