• Anonym
    Äldre 4 Apr 11:24
    146268 visningar
    38 svar
    38
    146268

    gravid trots p-piller???

    Undrar hur många av er som blivit gravida trots att ni åt p-piller? Hur märkte ni det i så fall? Var det i början av ert p-piller ätande?

  • Svar på tråden gravid trots p-piller???
  • Äldre 8 Apr 13:29
    #0

    En god vän till mej blev gravid trots p-piller knaprande. Hon gick till vårdcentralen där dom efter mycke om och men tog ett grav test och ja..... nu har hon en liten underbar kewin.

  • Äldre 8 Apr 14:39
    #0

    Jag väger under 60 kilo och har blivit gravid två gånger med p-piller.

    Första gången var jag 20 år och vägde cirka 50 kilo. Hade precis börjat med desolette.

    Andra gången i nov-dec 2003 med Trionetta, då vägde jag 55 kilo. Upptäckte ganska fort att jag var gravid, eftersom mensen inte kom när den skulle - Nu ska jag bli mamma för första gången i augusti ...:o)

  • flower­girl
    Äldre 10 Apr 12:40
    #0

    jag blev gravid 2 gånger!!!

  • Äldre 17 Jun 12:28
    #24

    Jag har blivit gravid 2 gånger med p piller. Båda slutade i abort. Senaste aborten för en vecka sedan..

  • Minera­lvatte­n
    Äldre 17 Jun 12:31
    #25

    min ena vän blev gravid trots p-piller, hon glömde en tablett.

    p-piller är inte 100% säkra...

  • Äldre 17 Jun 13:00
    #26

    Här är ännu en som Blivigt gravid mes piller. Jag ville inte änns ha barn men nu sitter vi här med en dotter på sex veckor. Troligtvis blev jag gravid i samma veva jag va magsjuk och både krökte och hade diarré. Inte det första man tänker på efter en veckas sängliggande att man kan bli gravid så vi skyddade oss inte med kondom. Nu kör jag pspruta för att slippa att samma problem händer igen.

  • Äldre 17 Jun 13:01
    #27

    Ska tillägg att jag märkte det vid utebliven mens.

  • Minera­lvatte­n
    Äldre 17 Jun 13:03
    #28
    zarah skrev 2013-06-17 13:01:11 följande:
    Ska tillägg att jag märkte det vid utebliven mens.
    hur kunde du märka det med mens? du får ju inte mens med p-piller, utan en mensliknande blödning eftersom inget ägg kommer.
    =).

    fast i ditt fall så kom det ju ett ägg ändå =).
    p-piller ska ju stoppa att något ägg trillar ned i äggledarna ned till livmodern.
  • Anonym (lollo­)
    Äldre 17 Jun 13:43
    #29
    Mineralvatten skrev 2013-06-17 13:03:21 följande:
    hur kunde du märka det med mens? du får ju inte mens med p-piller, utan en mensliknande blödning eftersom inget ägg kommer.
    =).

    fast i ditt fall så kom det ju ett ägg ändå =).
    p-piller ska ju stoppa att något ägg trillar ned i äggledarna ned till livmodern.
    beror inte det på vilka p piller man ha? jag har iaf haft 2 olika sorter, ena var riktiga p piller och där skulle fick man ju mens, sen har jag haft mini piller och där får man oftast ingen men.

    jag blev gravid på mini piller iaf, och hade inte slarvat med dom heller, jag märkte inte direkt att jag hade blivit gravid men hade bara haft dessa mini piller ett halv år så var inte van vid det att mensen kan utebli osv så därför köpte jag grav test var och varannan månad bara för att man blev lite nojig och alla gånger va det ju negativt utom 1 så klart ;) och nu har jag en skön liten Alice.

    men nu är det slut med alla piller, verkar inte funka ändå och vill vill gärna ha fler barn så det är ju lugnt  
  • Minera­lvatte­n
    Äldre 17 Jun 14:12
    #30
    Anonym (lollo) skrev 2013-06-17 13:43:33 följande:
    beror inte det på vilka p piller man ha? jag har iaf haft 2 olika sorter, ena var riktiga p piller och där skulle fick man ju mens, sen har jag haft mini piller och där får man oftast ingen men.

    jag blev gravid på mini piller iaf, och hade inte slarvat med dom heller, jag märkte inte direkt att jag hade blivit gravid men hade bara haft dessa mini piller ett halv år så var inte van vid det att mensen kan utebli osv så därför köpte jag grav test var och varannan månad bara för att man blev lite nojig och alla gånger va det ju negativt utom 1 så klart ;) och nu har jag en skön liten Alice.

    men nu är det slut med alla piller, verkar inte funka ändå och vill vill gärna ha fler barn så det är ju lugnt  
    jag är ingen biolog så jag är nog fel person att fråga ;)
    jag har gått igenom 6 olika p-piller sorter men slutade på grund av biverkningarna. nu tar jag minipiller istället, å jag vill aldrig byta tillbaka! =).

    i september ska jag dock sluta med det och sen hoppas vi på tjock mage =).
  • Anonym (lollo­)
    Äldre 17 Jun 15:09
    #31
    Mineralvatten skrev 2013-06-17 14:12:49 följande:
    jag är ingen biolog så jag är nog fel person att fråga ;)
    jag har gått igenom 6 olika p-piller sorter men slutade på grund av biverkningarna. nu tar jag minipiller istället, å jag vill aldrig byta tillbaka! =).

    i september ska jag dock sluta med det och sen hoppas vi på tjock mage =).
    hehe nä nä, men har för mig det är nått sånt men är inte helt 100 på det, men åh fan  det var många, men visst man får ju testa sig fram tills man hittar dom som passar bäst :)
    jag tyckte ju då inte allt för mycket om mini piller (blev ju gravid på dom med så) skulle vilja ha min p piller tillbaka men det får jag inte tyvärr :( 
    va kul!! då hoppas jag att det tar sig så med en liten bebis :) jag vill allra helst börja på nu jag med men får nog vänta iaf 1 månad då kan jag hinna höja upp min SGI innan nästa ;) 
  • Minera­lvatte­n
    Äldre 17 Jun 15:31
    #32
    Anonym (lollo) skrev 2013-06-17 15:09:45 följande:
    hehe nä nä, men har för mig det är nått sånt men är inte helt 100 på det, men åh fan  det var många, men visst man får ju testa sig fram tills man hittar dom som passar bäst :)
    jag tyckte ju då inte allt för mycket om mini piller (blev ju gravid på dom med så) skulle vilja ha min p piller tillbaka men det får jag inte tyvärr :( 
    va kul!! då hoppas jag att det tar sig så med en liten bebis :) jag vill allra helst börja på nu jag med men får nog vänta iaf 1 månad då kan jag hinna höja upp min SGI innan nästa ;) 
    vi prickar in oss på juli för jag går ut skolan (universitet) i juni =), och jag vill inte behöva oroa mig för att föda mitt på examensdagen :p.

    det var taskigt att du inte fick det, men du har kanske blodpropp eller så? jag fick mina minipiller för jag hade skyhögt blodtryck efter ett trauma och barnmorskan vågade inte släppa iväg mig utan att lovade att byta....bästa valet ever :P.
  • Anonym (lollo­)
    Äldre 17 Jun 15:48
    #33
    Mineralvatten skrev 2013-06-17 15:31:14 följande:
    vi prickar in oss på juli för jag går ut skolan (universitet) i juni =), och jag vill inte behöva oroa mig för att föda mitt på examensdagen :p.

    det var taskigt att du inte fick det, men du har kanske blodpropp eller så? jag fick mina minipiller för jag hade skyhögt blodtryck efter ett trauma och barnmorskan vågade inte släppa iväg mig utan att lovade att byta....bästa valet ever :P.
    ja jag hade väl tendens till det iaf, dom kollar ju sjukdoms historik på förälder och pappa hade ju både hjärtproblem, diabets och ja allt man kan ha så det var helt säkert därför jag inte fick tillbaka dom sen. 
    haha nej det är klart fy att föda på examens dagen! nä men det är ju rätt smart att försöka planera lite iaf så man kan bli färdig med studierna ;)

    när jag blev gravid var det inte helt planerat och jag fick min dotter den 18 september ca 2 veckor efter min examen från universitetet så tur att hon inte ville ut i förtid!! men nu ska vi försöka pricka slutet av april / maj som tidigast för då har jag jobbat upp dom där 240 dagarna som man måste innan SGI'n höjs :) 
  • Minera­lvatte­n
    Äldre 17 Jun 15:52
    #34
    Anonym (lollo) skrev 2013-06-17 15:48:09 följande:
    ja jag hade väl tendens till det iaf, dom kollar ju sjukdoms historik på förälder och pappa hade ju både hjärtproblem, diabets och ja allt man kan ha så det var helt säkert därför jag inte fick tillbaka dom sen. 
    haha nej det är klart fy att föda på examens dagen! nä men det är ju rätt smart att försöka planera lite iaf så man kan bli färdig med studierna ;)

    när jag blev gravid var det inte helt planerat och jag fick min dotter den 18 september ca 2 veckor efter min examen från universitetet så tur att hon inte ville ut i förtid!! men nu ska vi försöka pricka slutet av april / maj som tidigast för då har jag jobbat upp dom där 240 dagarna som man måste innan SGI'n höjs :) 
    aha ok, då gör dom det ju för ditt bästa dock.
    men jag förstår frustrationen.

  • Anonym (lollo­)
    Äldre 17 Jun 16:00
    #35
    Mineralvatten skrev 2013-06-17 15:52:30 följande:
    aha ok, då gör dom det ju för ditt bästa dock.
    men jag förstår frustrationen.

    ja självklart gör dom det, men surt det att dom börjar med att detta är dom du ska ha och man vänjer sig och tycker det funkar skit bra i 3 år och sen kommer dom att nä förresten vi skulle aldrig ha gett dig dom här. det är nog mest det som känns irriterande, dom skulle inte ha gett mig dom till en början. men ja ja det är som det är och nu slipper man väl för att få såna dumma sjukdommar i förtid kan man ju hoppas ;) men fick ju istället en söt dotter ur det hela hehe  
  • Äldre 17 Jun 16:07
    #36

    Även jag har blivit gravid 2 gg trots att jag ätit piller utan att ha varken varit sjuk eller missat.
    Båda slutade med abort.

    Min kompis blev gravid trots p-spruta. Och som de sade till henne, detta är ju helt OMÖJLIGT!
    Uppenbart inte! 
    Problemet var att hon upptäckte det så sent så tiden för att abortera med piller var redan förbi så hon fick ta nästa steg vilket var mindre kul för henne :( 

  • Äldre 17 Jun 17:01
    #37

    Kan inte citera Dig "mineralvatten" då jag sitter på telefonen. Men du får ju en viss mens (p-piller mens Som det så fint heter) trots ppiller beroende på vad du äter för piller och hur din kropp reagerar så jag hade ju det återkommande varje månad vid sockerpillerna. Så jo man kunde märka det när "mensen" försvann

  • Anonym (Eve)
    Äldre 13 Jul 21:05
    #38

    Jag har ätit p-piller sen 14 år nu är jag snart 25 år så misstänker jag att jag kan vara gravid.. mycket känningar. Inbillning eller på riktigt vet inte men till frågan.. jag vet inte när jag kan ta testet för jag har aldrig mens och missat kanske 2-3 veckor på p-piller så har nollkoll på när jag byter karta.. haft känningar i ca 4-5 veckor. Testade mig då när jag kände detta molande värk i nedre delen av magen visa negativt men fortsätter känna molande värk, illamående på kvällar o trötthet.. senaste två veckorna känt mig yr från och till :( har ingen vän jag kan fråga då ingen är insatta i såna hära frågor.

Svar på tråden gravid trots p-piller???