• Anonym

Hemligt förhållande?

Som alla vet drabbas många förhållanden av otrohet. Tycker det är stor skillnad på olika otroheter. Ett enstaka misstag på fyllan är en sak, ett hemligt förhållande vid sidan av en annan.

Hur vanligt är det att ha en hemlig älskare/älskarinna vid sidan av, alltså ett parallellt men hemligt förhållande som kanske sträcker sig över flera år? Ni som har det, berätta om er erfarenhet. Varför har det blivit som det blivit, hur tror ni att er framtid ser ut? Varför håller era äktenskap? Hur resonerar er älskare/älskarinna? Vad drömmer ni om för framtiden?

Jag moraliserar inte över era val, vill bara veta mer om era erfarenheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-17 16:46
    Tack för era berättelser.

Och själv är jag gift och har träffat en gift kvinna vid sidan av i nästan fyra år... Nu skiljer hon sig. Hon vill att vi ska leva tillsammans på riktigt en dag, men vill inte pressa mig till något. Mitt äktenskap är tråkigt men trygg och lugnt. Älskarinnan är vacker, passion och fantastiskt sex. Jag har känslor för henne som min fru aldrig väckt. Hur ska jag göra? Vågar jag lämna det trygga för det farliga??? Mitt livs svåraste beslut. Har någon ett råd?

• Svar på tråden Hemligt förhållande?
  • Anonym

Anonym (nr 2) skrev 2008-04-22 19:43:48 följande:

Förstår att det måste vara ett svårt beslut att ta men vad är det som får dig att tveka mest.. Är det bara barnen? Eller att du kommer såra din fru? Förstöra kärnfamiljen?Det finns inget bra tillfälle eller rätt tidpunkt att berätta för nån att man vill separera. Du behöver inte säga "jag har träffat nån annan,jag vill skiljas" Försök att börja med nåt o se vad hon säger o sen kan ni ta det därifrån.
    Både barnen, samtidigt som jag inser att de förmodligen får det bättre med en glad pappa. Men också att många vänner och familj kommer att ta hennes parti och jag kommer få så mycket skit för att jag lämnar min familj. Önskar att hon tog steget, det vore perfekt om hon var otrogen och gav mig en anledning att lämna som alla kan förstå. Är kärleken slut när man känner så, eller?
  • Anonym (anna)
    Anonym skrev 2008-04-23 09:11:18 följande:
    Anonym (nr 2) skrev 2008-04-22 19:43:48 följande: Både barnen, samtidigt som jag inser att de förmodligen får det bättre med en glad pappa. Men också att många vänner och familj kommer att ta hennes parti och jag kommer få så mycket skit för att jag lämnar min familj. Önskar att hon tog steget, det vore perfekt om hon var otrogen och gav mig en anledning att lämna som alla kan förstå. Är kärleken slut när man känner så, eller?
    jag vet inte, men jag känner också så med min. Jag skulle inte bry mig om han var med nån annan, flera andra, skit samma liksom.
  • Anonym (Skiljas)

Jag har inte varit otrogen. MEN levt i en dålig relation i många år. Jag kände som du att jag klarade inte av att vara den som splittrade familjen. Jag hoppades precis som du att han skulle vara otrogen och att det kunde bli han som bröt. Men i februari i år insåg jag att det faktiskt var barnen som betalade det högsta priset med att vi var tillsammans. Vi grälade mycket och han grälade mycket på barnen. Och då tog jag en funderare på mig och insåg att jag lever i ett helt kärlekslöst förhållande. Ska jag slösa bort mitt liv på det? Förtjänar jag inte bättre? Det var helt nya tankar för mig.
    Så jag tog steget och berättade för honom. (Tillsammans med tredje part, eftersom jag inte visste hur han skulle reagera)När första chocken lagt sig, visade det sig att vi var helt överens. Vi lämnade i skilsmässoansökningarna i slutet av feb och försöker sälja huset och har redan hittat nya lägenheter som vi ska flytta till i sommar. Alla har varit förstående runt omkring oss. Antagligen har det synts mer än vad jag trodde, att vi inte hade det bra. Jag vill bara säga att man slösar bort tid och liv på att hålla ihop. Du slösar även bort din frus liv. Hon kanske förtjänar bättre, hon oxå?
    Just nu är det mest frustrerande att vi fortfarande går kvar i det gamla och väntar på försäljning och flytt.
    Jag vill börja med resten av mitt liv!
    Kanske till och med kunna hitta någon som tycker om mig...

• Anonym

Anonym (Skiljas) skrev 2008-04-23 10:09:18 följande:

Jag har inte varit otrogen. MEN levt i en dålig relation i många år. Jag kände som du att jag klarade inte av att vara den som splittrade familjen. Jag hoppades precis som du att han skulle vara otrogen och att det kunde bli han som bröt. Men i februari i år insåg jag att det faktiskt var barnen som betalade det högsta priset med att vi var tillsammans. Vi grälade mycket och han grälade mycket på barnen. Och då tog jag en funderare på mig och insåg att jag lever i ett helt kärlekslöst förhållande. Ska jag slösa bort mitt liv på det? Förtjänar jag inte bättre? Det var helt nya tankar för mig. Så jag tog steget och berättade för honom. (Tillsammans med tredje part, eftersom jag inte visste hur han skulle reagera)När första chocken lagt sig, visade det sig att vi var helt överens. Vi lämnade i skilsmässoansökningarna i slutet av feb och försöker sälja huset och har redan hittat nya lägenheter som vi ska flytta till i sommar. Alla har varit förstående runt omkring oss. Antagligen har det synts mer än vad jag trodde, att vi inte hade det bra. Jag vill bara säga att man slösar bort tid och liv på att hålla ihop. Du slösar även bort din frus liv. Hon kanske förtjänar bättre, hon oxå? Just nu är det mest frustrerande att vi fortfarande går kvar i det gamla och väntar på försäljning och flytt. Jag vill börja med resten av mitt liv! Kanske till och med kunna hitta någon som tycker om mig...
    Är glad för din skull att du vågade, och att det verkar gå bra. Förmodligen gör det ont att skiljas, men det är ju ont som går över. Medans ett dåligt äktenskap kan pågå hur länge som helst. Vore så skönt att sätta punkt för alla grubblerier och bara göra det. Samtidigt har vi det bra på ytan, grälar inte, barnen vet inte om hur jag (vi) mår, tror inte våra vänner fattar heller. Tack för du skrev hur som helst.
  • Anonym (anna)
    Anonym skrev 2008-04-23 10:36:06 följande:
    Anonym (Skiljas) skrev 2008-04-23 10:09:18 följande: Är glad för din skull att du vågade, och att det verkar gå bra. Förmodligen gör det ont att skiljas, men det är ju ont som går över. Medans ett dåligt äktenskap kan pågå hur länge som helst. Vore så skönt att sätta punkt för alla grubblerier och bara göra det. Samtidigt har vi det bra på ytan, grälar inte, barnen vet inte om hur jag (vi) mår, tror inte våra vänner fattar heller. Tack för du skrev hur som helst.

tror du verkligen inte vännerna har någon aning?

Gällande min älskares familj så sa jag och min sambo ganska fort efter vi lärt känna dom lite mer att dom var typiska sånnah är som bara är tillsammans för barnens skull. och dom grälar inte, har fester där dom bjuder in folk och är "perfekta". (han säger att han hatar dessa fester)

och är du säker på barnen? min älskares äldsta barn tyckte det var SKITKONSTIGT att jag och min sambo pussas varje dag. Han tyckte det var helt sjukt. "mina föräldrar pussas kanske en gång per år" sa han. Så även om man inte grälar så känner dom ju av hur kärlekslöst det är. De reagerar inte på det eftersom det blir det NORMALA för dom.

• Anonym

Anonym (anna) skrev 2008-04-23 10:43:39 följande:

tror du verkligen inte vännerna har någon aning?Gällande min älskares familj så sa jag och min sambo ganska fort efter vi lärt känna dom lite mer att dom var typiska sånnah är som bara är tillsammans för barnens skull. och dom grälar inte, har fester där dom bjuder in folk och är "perfekta". (han säger att han hatar dessa fester)
    och är du säker på barnen? min älskares äldsta barn tyckte det var SKITKONSTIGT att jag och min sambo pussas varje dag. Han tyckte det var helt sjukt. "mina föräldrar pussas kanske en gång per år" sa han. Så även om man inte grälar så känner dom ju av hur kärlekslöst det är. De reagerar inte på det eftersom det blir det NORMALA för dom.

Man vet ju aldrig vad folk tänker, men jag tror vi ses som ett stabilt par. Och mina barn är ganska små. De skulle bli jätteledsna om vi skiljs, men säkert också anpassa sig till det nya väldigt fort.
  • Anonym (Skiljas)

Bättre att skiljas när barnen fortfarande är små. Det blir svårare för dem senare. Det var en av sakerna som skyndade på mitt beslut. De är 3 och 5½ år.

Jag trodde nog att vi såg ut som ett stabilt par utåt oxå. Men jag förstår nu, när alla backar upp vårt beslut, att det nog inte var så. Ingen har varit kritisk. (Om man bortser från min blinda och nästan döva farmor på 99 år, som tycker att man ska hålla ihop för barnen.)

Jag var beredd på en massa kritik och på att vara tvungen att försvara det här. Jag tycker fortfarande att det är konstigt att jag inte behövt det. Fast det finns tid än. Vi är inte legalt skilda förrän i augusti. Då ska namn och ringar bort!!!!

• Anonym

Jag blev kär i min killes vän, även han blev det. F*n det var jobbigt. Gjorde slut med min kille coh berättade varför, kännde att det var det rätta fast det känndes förjävligt. Vännen och jag blev ihop! Men jag hade hoppas att jag hade haft facit i handen då! För jag lämnade en underbar kille och trodde att gräset var grönare hos vännen. Så ta en riktig funderare på vad kärlek är innan du gör något som inte går att reparera efter.

• Anonym (i feel you)

TS jag är förlovad och älskar min sambo. träffar en underbar man vid sidan av. min sambo visar mycket kärlek och hänsyn men har ett för lungt tempo för mig. medans med den kille jag träffar har blivit mer som en drog att träffa då och då som får mig att må underbart med smekningar, smeknamn och drömmar. det är så otroligt svårt för man vet ju inte vem man skll välja. sambo eller älskare.
    de vet inte om varandra och planerar en framtid med mig båda två.

• Anonym (..)

Hur går det för dig TS, har du fattat något beslut?

Svar på tråden Hemligt förhållande?