Inlägg från: Millan83 |Visa alla inlägg
  • Millan83

Tror du denna klänning går att sy?

Jag fick ett infall, vill hemskt gärna sy en klänning! Är inte så mycket för att sy efter andras mönster så jag har ritat en egen. I paint dock, sorry! En väldigt enkel dock och det kanske passar mej som är ovan.

Men det kanske finns någon som håller på och kan säga om det är rimligt eller ej! Kan inte sy dragkedjor heller så jag tänkte ta lite stretchigt tyg och sedan så kan man ju smala av den i midjan med knytningen!

Och; tror ni det blir fint?? =)

Hoppas ni får ut något av bilderna på min blogg!

millarules.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-18 16:23
    Jag ska köpa lite billigt tyg/underlakan på ikea nu och göra en prototyp idag! Börja iaf.. Kanske med en liten underkjol i billigt spetstyg! Kostar det billigt blir det lätt så! ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 11:31
    nu finns det bilder på bloggen! =)

millarules.blogspot.com

• Svar på tråden Tror du denna klänning går att sy?
  • Millan83

ingen som har något klokt att säga? bilder finns på bloggen och jag tjänar INTE pengar på besökare! =)

• Millan83

okej!

tack för input.. ja, det är tänkt att det ska bli mycket vidd, men det kanske blir lite väl.. :S

ska fundera lite!

• Millan83

å en massa smarta idéer där! =)

det lila är tänkt för att dölja en tjockismage och kunna skapa en midja lite lättare ifall det blir svårt att få till med bara tuben!

nederdelen vet jag inte riktigt om jag ska fålla eller ej..

du har ingen bild på din?

• Millan83

inbillar mej att det blir ett snyggare fall på kjolen om man sätter ihop flera delar än om man tar ett par meter tyg, syr ihop till en stor tub och drar ihop ena änden med gummiband!

vad tror nån?

• Millan83

okej! tack igen för alla tips! jag har köpt vanligt bomullstyg nu som jag ska börja med imorn. ska sy en prototyp innan jag köper lite dyrare material!

vad tror du, behöver man som en linning överst på kjolen innan själva livet, eller kan man ha "våderna" som jag har direkt på livet?

• Millan83

superbra tips! ja, det lutar ju mer åt våder! =) känns som att det verkar lite mer "arbetat" också! lite proffsigare! ;)

• Millan83

haha =)

jadu.. har klippt alla bitar till kjolen och peppad för sicksackning! då börjar maskinen krångla mer än vanligt och det går inte att sy! är sååå arg och less nu!

funderar på att dra till ikea och köpa en maskin för billig penning!! men det har jag inte råd med förrän på fredag. snacka om dubbelt antiklimax!!!

• Millan83

nu har jag äääntligen lyckats sicksacka alla kjoldelar! ska ta en paus i solen innan jag syr ihop dem! ska få låna en maskin av en vän ifall den krånglar igen!

Svar på tråden Tror du denna klänning går att sy?