• Xara

*Drar ni upp rullgardinen i sovrummet

Drar ni upp rullgardinen i sovrummet på morgonen?

Sambon tycker det är självklart att man drar upp den när man stiger upp ur sängen på morgonen. Men när han är bortrest så bryr jag mig aldrig om det: jag är ju bara i sovrummet när den ändå ska vara neddragen... *höjden av lathet??*

• Svar på tråden *Drar ni upp rullgardinen i sovrummet
  • Björkeli

Den åker upp några minuter innan sambon kommer hem från jobbet!

Ibland inte alls... *hihi*

JAPP, höjden av lathet!!

• MaryJane

jag drar upp persiennerna så fort jag går upp (eller vill göra dt, när inte min sambo börjar gnälla). Min sambo är precis tvärtom han drar ner överallt, då blir man ju deprimerad!

Era latisar!

• Älskarlivet

VI har nerrullat överallt i hela lägenheten... Fast dom står "på glänt" så dom är inte stängda. Men jag tycker det blir så jäkla ljust annars (bor på 4:e våningen med genomgående och hörnlägenhet så vi får ljus från 3 håll. *Aj*

• Nattsaga

Inte i sovrummet eftersom den hakat upp sig och det går inte att dra upp den (persiennen alltså) *s* vi borde byta ut den men det har vi vat för lata för och nu är det så normalt att den alltid är nere så, inget vi tänker på

• S a C

Jag drar upp på morgonen och sambon drar ner på kvällen!
    Vi bor på första våning och gillar att gå omkring lättklädda!
    Så persiennerna är nere när vi är hemma och uppe när vi är på jobbet.

• Gustie

Jag drar upp den så fort jag är ombytt och klar. Jag gillar inte att ha nerrullat, det känns så instängt.
    Min sambo är tvärtom, han tänker inte ens på det, så om han går senare än jag på morgonen så är det alltid nerrullat

• Simons mamma

Skönt att höra att det finns fler som mig. Våra rullgardiner i sovrummet är nästan nere konstant. Tanken har slagit mig flertalet gånger att grannarna måste tro att vi sover hela tiden.

Men det är så bekvämt att ha dem nere, speciellt när Simon sover middag två gånger om dagen och han sover bättre när det är lite mörkt.

Men visst är det mysigare hemma när man har dem uppe och får in ljus men samtidigt ser man de smutsiga fönstrena och dammråttorna på golvet så nja måste kanske ta tillbaka det där

• therre

jag drar alltid upp persiennerna så fort jag stiger upp. har aldrig nere persiennerna om dagarna, bara ibland i teverummet om det är allt för soligt, så glänt.

fattar inte hur folk kan ha de helt nerdragna hela tiden, skulle kännas ut trist och instängt!

• LivräddMedStil

Jag skulle vilja orka dra upp den på morgonen för det ser mycket trevligare ut både inifrån och utifrån... men det är väldigt väldigt sällan någon av oss orkar/hinner göra det på morgonen...

Svar på tråden *Drar ni upp rullgardinen i sovrummet