• Xara

*Drar ni upp rullgardinen i sovrummet

Drar ni upp rullgardinen i sovrummet på morgonen?

Sambon tycker det är självklart att man drar upp den när man stiger upp ur sängen på morgonen. Men när han är bortrest så bryr jag mig aldrig om det: jag är ju bara i sovrummet när den ändå ska vara neddragen... *höjden av lathet??*

• Svar på tråden *Drar ni upp rullgardinen i sovrummet
  • Proffset

Jag och sambon har ett stående krig ang. persienner. Jag drar upp, och han drar ner....hela dagen lång. Och dessutom är han nattmänniska, så ibland händer det att han lägger sig när jag kliver upp....och då blir det automatiskt så att persiennen i sovrummet är nerrullad.

• 4blevde

Jag drar upp rullgardinen varje morgon och öppnar fönstert för vädring, och blir superarg vissa mornar på min sambo som aldrig kan dra upp rullgardinen eller bädda, fast han alltid sover längst när han är ledig!

Jag kan inte lägga mig i en obäddad och ett oluftat sovrum..känns så ofräscht!

Tänk så olka man är..och tur är väl det

• S a C

Va? Pratar ni om MIG i en tråd som handlar om rullgardiner... Ska jag vara glad eller ledsen?

• Maggi74

Jag rullar nog också oftare upp än min sambo, iallafall i sovrummet. Både för att jag vill ha in ljuset, men också för att jag vill att mina orchidéer som står i sovrumsfönstret ska få solen på sig........

• Mallin

I sovrummet är den alltid nedrullad, enda gången vi drar upp den är när vi städat o får gäster.
    Har mycket insyn från huset mittemot!

• Pyff

Vi har bara persienner, men jag drar aldrig upp dem Skyller på att det är sol där hela eftermiddagen och kvällen så det är ingen idé att dra upp dem!

• Majsan70

Jag drar alltid isär gardinerna när jag stiger upp, och sambon kan ha dem nere jämt.

• Kajsan

Drar aldrig upp persiennerna i sovrummet.
    Det är ju bara jobbigt om man skulle behöva byta om där inne eller så
    Inte för att det är nån insyn direkt, men det KAN ju vara nån med kikare i närheten *Paranoid*

• ming

Självklart drar jag upp persiennerna och bort med gardinerna.
    Däremot brukar min sambo vara väldigt dålig på det.

• frulan

Åhhh, rullgardin... vi har varken gardiner (vill inte ha), persienner eller nåt... och det ligger inte överst på prio-listan direkt

Men OM vi hade haft det så hade de nog dragits upp, tycker om "öppna" fönster.

Svar på tråden *Drar ni upp rullgardinen i sovrummet