Inlägg från: Fru annmi |Visa alla inlägg
  • Fru annmi

Vilken kattförsäkring är bäst?

Jag har If till mina tre katter under 200kr i månaden totalt,har Livvvärde på 5000kr stycket & veterinärvård i detta.

Du behöver inte märka kissen,men ha ett veterinärvårdsintyp som visar att kissen är frisk & detta får inte vara äldre än 7ddg

• Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-21 20:12:58 följande:
    Fru annmi skrev 2008-04-21 20:10:13 följande:
    Men om man inte märker katten kan man inte bara ta någon annans försäkring då? Ex. om man har 2 katter men bara har 1 försäkring..
    Née,hur menar du då?
    Varje katt har ju sin egna försäkring!
  • Fru annmi

Joo föresten Livvärdet kan man bara förs i samma summa man betalat för kissen & tror lägst är 1000kr även om du gett 500kr får du lov att förs i 1000kr Livvärde,om ja' inte minns fel & sedan varierar ju förs oxå på raskatterna,vissa är dyrare & andra billigare....

• Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-21 20:21:11 följande:
    Fru annmi skrev 2008-04-21 20:18:22 följande:
    Men hur kan försäkringsbolaget veta vilken försäkring som gäller för vilken katt då? Om man inte märker katten
    Du får ju uppge kattens namn & födelse datumm osv,sedan får du ett Förs.Nummer som är kissens!
  • Fru annmi

Vidatre får du nog uppge sååklart Kön & Teckning på kissen!

• Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-21 20:26:08 följande:
    Fru annmi skrev 2008-04-21 20:22:22 följande:
    Jaha okej! Då får jag kolla runt lite!
    Görs så & Mycket klokt att välja försäkring över huvudtaget,Bra!
    Lycka Till!

Föresten Va' é dé för kisse??
  • Fru annmi
    mitchi skrev 2008-04-21 20:31:40 följande:
    jag behövde inte ha något intyg på mina katter.
    Inget intyg,Ok
    Jaa Du förklarade ju Teckning,så jag tar inte det igen
  • Fru annmi
    mitchi skrev 2008-04-21 20:49:34 följande:
    jag tyckte det va konstigt att jag inte behövde dte. dom sa att jag behövde en typ besiktning på katten så att katten skulle vara frisk och så men det behövdes ju inte.
    Ja,det är ju sällan i & för sig de ber en skicka in Intyget
    Fast jag har ju haft ett giltigt från min Uppfödare

Skulle bli lite jobbigt ifall Fskb skulle kräva ett & man inget har
  • Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-21 20:59:58 följande:
    Fru annmi skrev 2008-04-21 20:28:53 följande:
    Tack alla för svaren! Nu vet jag lite mer Det är en vanlig "bondkatt" Tror det ligger bilder ute i mitt galleri, fast han var ganska liten då
    MJauuu Såå Söt ♥
  • Fru annmi
    OOJaOO skrev 2008-04-21 22:17:51 följande:
    Jag har Sveland på mina katter och är supernöjd. Hade Agria innan, men sedan blev min mamma ombud för Sveland och vi upptäckte att de är MYCKET billigare.De vill ha veterinärintyg om katten är över 3 år. Jag har bara veterinärvård på dem och en självrisk på 1400 och betalar 425kr/år för varje katt.
    De va' Billigt..Va' har du för kisse?
    Kanon ju om det inte kostar mer ju..
  • Fru annmi
    arianne03 skrev 2008-04-22 08:34:32 följande:
    Obs! Tänk på att det blir _stor_ skillnad på Sveland och Agria om det händer något:Svelands försäkring: Upp till 20 000Vid 1 100 kr i självrisk kostar försäkringen 605 kr/år och om Du väljer den högre självrisken på 1 400 kr blir premien 425/år kr. I båda fallen betalar Du även 25% av de ersättningsbara kostnaderna hos veterinärenAgrias försäkring: Upp till 30 0001 100 i självrisk, premien blir 754 kr/år. Du betalar 10% av de ersättningsbara kostnaderna hos veterinärenI mitt fall har min katt tvingats ligga inne _en_ natt på djursjukhus, totalt med prover etc kostade det ca 8000:-Sveland: 1100+25% av 6900=2825Agria: 1100+10% av 6900=1790Så de 149:- kr/år som agria kostar extra har jag ju tjänat in. Det kan även bli ännu dyrare, djursjukvård är verkligen superdyrt!
    Mjaa,detta är ju Viktigt!
    Sedan ska man veta att vissa raser kostar mer hos alla försk...Det gör min ras,Helig Birma tyvärr

Jag kollade med alla förskbolag innan jag tog If & jag är jättenöjd 6 har tyvärr behövt använda mig av den oxå,då en lillkisse fick åka in akut på helg & sova på sjukhus,tyvärr överlevde lillen inte Men....

MJauu...Dett är en Djungel! Lycka Till!
  • Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-22 10:57:42 följande:
    Svar på #46Konstigt ändå, det borde väl kosta lika mycket med vården avsett vilken ras det är..Ja jag tror det blir agria ändå faktiskt.En fråga bara, man ska fylla i om katten är kastrerad eller inte, han är inte det nu, men om några veckor är han det, vad ska jag fylla i på det då?
    Née Priserna beror på hur mycket sjuk rasen är & kostar förskbolagen Pengar ,samma sak är det ju på bilar

Du ska kryssa i Nej då,ifall det skulle bli nå't i själva kastreringen sedan,vilket är väldigt ovanligt i & för sig!
  • Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-22 11:11:17 följande:
    Fru annmi skrev 2008-04-22 11:07:18 följande:
    Okej, eller väntar jag med att teckna försäkringen tills efter jag kastrerat honom.
    Nej,vänta inte det tycker inte jag iallefall personligen ifall...ifall
  • Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-22 11:38:16 följande:
    Fru annmi skrev 2008-04-22 11:26:04 följande:
    Okej, spelar det någon roll om han är kastrerad eller inte, med tanke på försäkringen? Blir den dyrare om han inte är kastrerad, eller varför ska de veta om han är kastrerad eller inte?
    Né,dyrare ska den väl inte bli & det är ju bra att ha kissen försk ifall att
    Mina tjejjer blev ju försäkr innan kastreringen som 12v bebisar,men...

Jag kollade min försäk nu & jag bet.ca 60 kr per kisse i månaden...Det är ju inte såå dyrt tycker jag,men...
    Ska ringa Sveland & kolla ändå
  • Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-22 12:03:04 följande:
    Nu har jag tecknat Agrias basförsäkring, med en självrisk på 1100kr och rörlig självrisk på 10%. Detta kostar mig 64kr/mån.Tack för hjälpen alla ni som svarat!
    Mjauu,så bra!Jaa,det är ju självklart din Pälskling värd!

Själv ringde jag runt "igen" & hörde mig för ang mina Pälsklingar &..Min försäkring jag redan har i If var helt klart Billigast & ändå väldigt brsa vilkor..

jam & Soolig Kram
Svar på tråden Vilken kattförsäkring är bäst?