• Judy

Vilken kattförsäkring är bäst?

Vilka försäkringsbolag finns det för katter? (vill kolla runt lite)

Vad har ni för försäkring? Vad kostar den? Vad ingår? Man måste märka katten innan man tecknar försäkringen va?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Vilken kattförsäkring är bäst?
  • mitchi

jag har agria och tycker dom e bra. ag betalar 120kr/mån för bägge 2 tillsammans. har dock bara veterinärförsäkring alltså bas.

• Judy
    mitchi skrev 2008-04-21 19:59:12 följande:
    jag har agria och tycker dom e bra. ag betalar 120kr/mån för bägge 2 tillsammans. har dock bara veterinärförsäkring alltså bas.
    Okej, vad får man mer om man inte har bas då?
  • Fru annmi

Jag har If till mina tre katter under 200kr i månaden totalt,har Livvvärde på 5000kr stycket & veterinärvård i detta.

Du behöver inte märka kissen,men ha ett veterinärvårdsintyp som visar att kissen är frisk & detta får inte vara äldre än 7ddg

• Judy

Fru annmi skrev 2008-04-21 20:10:13 följande:

Jag har If till mina tre katter under 200kr i månaden totalt,har Livvvärde på 5000kr stycket & veterinärvård i detta.Du behöver inte märka kissen,men ha ett veterinärvårdsintyp som visar att kissen är frisk & detta får inte vara äldre än 7ddg
    Men om man inte märker katten kan man inte bara ta någon annans försäkring då? Ex. om man har 2 katter men bara har 1 försäkring..
  • Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-21 20:12:58 följande:
    Fru annmi skrev 2008-04-21 20:10:13 följande:
    Men om man inte märker katten kan man inte bara ta någon annans försäkring då? Ex. om man har 2 katter men bara har 1 försäkring..
    Née,hur menar du då?
    Varje katt har ju sin egna försäkring!
  • Judy

Fru annmi skrev 2008-04-21 20:18:22 följande:

Née,hur menar du då?Varje katt har ju sin egna försäkring!
    Men hur kan försäkringsbolaget veta vilken försäkring som gäller för vilken katt då? Om man inte märker katten
  • Fru annmi

Joo föresten Livvärdet kan man bara förs i samma summa man betalat för kissen & tror lägst är 1000kr även om du gett 500kr får du lov att förs i 1000kr Livvärde,om ja' inte minns fel & sedan varierar ju förs oxå på raskatterna,vissa är dyrare & andra billigare....

• Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-21 20:21:11 följande:
    Fru annmi skrev 2008-04-21 20:18:22 följande:
    Men hur kan försäkringsbolaget veta vilken försäkring som gäller för vilken katt då? Om man inte märker katten
    Du får ju uppge kattens namn & födelse datumm osv,sedan får du ett Förs.Nummer som är kissens!
Svar på tråden Vilken kattförsäkring är bäst?