• muminmamma

*Är rätt orolig.

Är rätt orolig...min man fick yrselattacker och kräktes här på eftermiddagen. Han hämtades med ambulans, och kördes till närmsta sjukhus...
    Efter 4 timmar ringer han och talar om att han blir kvar över natten, och att de ska röntga hans huvud imorgon. Han är fortfarande jätte-yr.
    De vet inte riktigt vad som är fel.

Min systerson opererades för hjärntumör för en månad sen. Funderar ju såklart i den riktningen...kan det vara nåt sånt? Man tror ju det värsta...speciellt när man sitter här hemma ensam...

Tösen ligger och sover i godan ro...som tur är...
    I magen har jag vårt andra barn, som väntas komma vilken dag som helst...har redan börjat öppna mig, och har förvärkar...är i v.35+3...

Usch...vet inte om jag kommer att kunna sova inatt...vill liksom inte ringa hit någon heller, de har så fullt upp med sitt...

Jag har blivit beordrad av läkare att ta det väldigt lugnt oxå...så inte bebisen kommer alltför tidigt. Usch...nu känns det som allt blir lite för jobbigt...

Jag hoppas bara att det inte är nåt allvarligt med min älskling...hans mor dog i cancer för tio år sen...fy! hur man funderar tokigt...
    Det är säkert inget allvarligt alls...

Ville bara skriva av mig lite...det här blir nog en vaken-natt...

• Svar på tråden *Är rätt orolig.
  • Lilla Bettan

*Skickar lite tröstkramar*

Hoppas det ordnar upp sig...och försök vila även om du inte kan sova!!!

Lycka till

• tildan

Usch vad jobbigt det lät..
    Hoppas du kan vila lite även om du inte kan sova inatt...
    Kram

• LinaP

Det kan faktiskt vara en riktigt svår migränattack, för jag har haft en liknande attack. Trodde jag höll på att dö och åkte in akut men när de inte hittade något sa de att det antagligen "bara" var migrän. Skönt att de håller kvar honom för granskning, men stackars dig som får gå hemma och oroa dig! Har du ingen som kan komma och hålla dig sällskap?

• simme

Jag förstår att tankarna snurrar i huvudet när något sånthär hänt, jag kan inte göra annat ån skicka de varmaste tröstekramar jag kan, och som Lilla Bettan skrev försök att vila/sova, slappna av så gott det går.
    Kramar från Simònah

• Inanna

Säger som LinaP, det är kanske migrän? Min man fick det när vår dotter föddes (psykisk stress/press som utlösande faktor) och han åkte också in med ambulans i tron om en hjärntumör. Dock var det "bara" migrän och vi kunde pusta ut, men de röntgade hans huvud också och det var som en mardröm. Hoppas att allt löser sig till det bästa för er! Håller alla tummar och önskar er alla lycka till .

• Eolyn

Usch & fyy...

Vi sitter här & tänker på dig iallafall.... & som Lilla Bettan skrev, även om du inte kan sova så lägg dig & vila lite.... E precis likadan, oroar mig lätt & målar upp värsta bilden, men det behöver ju inte va nåt farligt...
    Försök tänk bra tankar både för din & bebisens skull!!...

• AnnaGBG

Det kan till och med vara en vaxpropp, faktiskt... Du kan ju inte förvänta det värsta ( lätt för mig att säga ). Jag förstår verkligen att det är så jädra skitjobbigt allting just nu.
    Kan du inte försöka njuta av ensamheten lite...ät godis och ta det lugnt så kommer han ju hem imorgon...

• Rödöga

jag tycker i alla fall att du ska ringa nån.De vill säkert att du ska ringa. Det kan ju vara bra att förbreda dem på att du behöver hjälp ifall din mans yrsel håller i sig. Nu vet jag ju inte vad som är fel med din man men jag får yrselattacker några gånger per år och det brukar hålla i sig. Det behöver inte vara det värsta. Kram!

• muminmamma

Tack för er omtanke allihop!

Det är säkert inget allvarligt, men med systersonens nyopererade tumör i tankarna, och att min svärmor dog i cancer...så målar man ju lätt upp en bild...
    Ska lägga mig i sängen iallafall...och läsa lite, få se om jag somnar...

• 2a Barnet

Hej! Ta det lugnt i natt. Försök att vila så mycket du kan. Annars är det risk att det bli värre med värkarna. Så du blir tvungen att åka in. O det vill du ju inte. Så länge din man ligger inne. Eller hur?
    Försök sov lite.
    Mvh Jennie

Svar på tråden *Är rätt orolig.