• gumma

Nattskräck?

Jag har en dotter som hade nattskräck, de sa till oss att endast sätta sig brediv inte röra henne inte väcka eller något för då blir det bar värre, hennes natt skräck höll på ett år ungefär och som många sagt kom på bestämda tider, de medförde att hon även gick i sömnen ett tag också. Hennes vilda nätter försvann ioch med hon blev 2,5 och att hon fick mjölkkost (hon har varit allerigisk mot mjölk, jag tror inte det hade något med saken att göra utan snarare att hon blev 2,5 det skall försvinna då, säger de)

• gumma

Vad skall man säga, nattskräck är typ som om barnet hade en mardröm men 100 gånger värre, de skriker bara rakt utoch /eller gråter, har ofta ögonen öppna så man kan tro att de är vakna men det är det inte, de är inte kontaktbara, tar man i dem slår de vilt omkring sig.

• gumma

Det jag undrar omnågon som haft barn med nattskräck och som har blivit av med det, sover era barn fortfrande dåligt? Perioder så sover fortfrande inte inte dottern de tider hon oftast hade nattskkräcken, nu sätter hon sig oftas bara och leker i sängen, tex inatt vaknade jag av hennes speldosa och att hennes nattlampa tändes sen var hon vaken typ 2 timmar.

• gumma

Jo, visst kan det vara det och det kan vara att hon fortfrande sommnar med välling var bara nyfiken om det kan finnas flera orsaker. Det är ju faktiskt så att trots att hon haft nattskräck och gått i sömnen så har hon hitills inte varit vaken för de har sagt åt oss att vi asbolut inte får väcka henne så att hon är vaken nu är väll nytt.

Svar på tråden Nattskräck?