Inlägg från: JoiPoi |Visa alla inlägg
  • JoiPoi

Nattskräck?

Min dotter har nattskräck. Hon vaknar ungefär samma tid VARJE DAG, ca 22 o sen vid 02-03 tiden o skriker rakt ut (vrååål) o kan då stå eller sitta i sängen o vaknar då till av att hon skrikit o blir jätte ledsen. Man kan tydligen förebygga detta genom att ha en liten lampa tänd,vilket funkade för oss ett tag. Annars kan man väcka barnet strax innan man vet med sig att barnet kommer att vakna,man ser ett mönster. och då tex ge välling... Man får väl hålla på ett tag men jag som ensamstpende förälder har ingen ork att väcka o hålla på så nu får hon vana när ho gör det o somnar sedan om i min säng!

• JoiPoi

Det är skillnad på nattskräck eller de dagar med mycket aktivitet. Men det märker man ganska snabbt, om det upprepas varje dag även de dagar man har vart ute o flängt är likadana. Först trodde jag att min dotter påverkades då vi var ute o träffade någon eller va på stan, när hon var mindre stördes hon jätte mycket av det i sin sömn men sen lugnade vi ner oss o var hemma mycket,det blev lite bättre men hon vaknar fortfarande mycket o på bvc sa de att det lät som nattskräck!
    Hon är 1,5 nu o har pågått i ca 6mån

• JoiPoi

Hoppas för er skull att det inte är nattskräck. LYCKA TILL!

• JoiPoi

Ni som inte förstår vad det är gå in på länken! Står där!

• JoiPoi

gumma: Kan det inte va så att hon har blviit "van" av att vakna o därför gör hon det!?

• JoiPoi

Men skönt att det bara va i en vecka,då var det kanke bara en tillväxtperiod!

Svar på tråden Nattskräck?