Inlägg från: Anonym (Bea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bea)

Det blev VÄRRE efter behandling med Pevaryl!

Jag har svamp. Igår köpte jag en kombinationsförpackning med en vagiator (stavas?) och kräm, pevaryl.

Nu idag upplever jag att det bränner och är mer irriterat än vad det var innan, är detta normalt eller bör jag bli orolig?

• Svar på tråden Det blev VÄRRE efter behandling med Pevaryl!
  • Anonym (Bea)

okej, jag avvaktar lite till och ser om det vänder, annars gör jag som ni sagt!

• Anonym (Bea)
    Lantani skrev 2008-04-22 14:00:21 följande:
    det brukar bränna när man använder pevaryl iaf på mig, sen efter något dag känner man inget av svampen längre.
    Okej, ja får hoppas det är så så, tack ni som svarat!
  • Anonym (Bea)

Kanske ska testa en annan sort nästa gång (hoppas jag slipper).

Jag har i alla fall inga besvär nu med salvan, det svider ingenting.

Hur länhe ska jag hålla på förresten?

• Anonym (Bea)
    Anonym skrev 2008-04-26 11:07:53 följande:
    Det står på bipacksedeln hur länge du ska fortsätta smörja dig. Men jag tål själv inte Pevaryl, använder det aldrig! Har nu övergått till olivolja efter alla bra tips här på FL.
    Okej får läsa där då!
  • Anonym (Bea)
    Anonym skrev 2008-04-26 11:27:22 följande:
    Japp eller så har alla myst under veckan och inte tvättat sig snabbt nog.. "Mysrester" kan ge svampinfektion...Solen, solen..
    Haha ja kanske det
  • Anonym (Bea)
    Anonym skrev 2008-04-26 11:57:18 följande:
    Glöm inte att även behandla din man om ni har haft sex på sistone, han kan bära på smittan utan att märka det och smitta dig tillbaka igen!Det kom vi på när jag aldrig blev av med min svamp efter otalet kurer. Vi smorde in min gubbe några gånger och vips så slapp jag besvären! :)
    Oj då, det har vi inte gjort! Vi antog att han inte hade svamp när han inte hade några besvär..
  • Anonym (Bea)
    Anonym skrev 2008-04-26 12:35:43 följande:
    tyvärr så kan han ha det :(
    Okej, får smörja honom lite också då..
Svar på tråden Det blev VÄRRE efter behandling med Pevaryl!