• Anonym (Bea)

Det blev VÄRRE efter behandling med Pevaryl!

Jag har svamp. Igår köpte jag en kombinationsförpackning med en vagiator (stavas?) och kräm, pevaryl.

Nu idag upplever jag att det bränner och är mer irriterat än vad det var innan, är detta normalt eller bör jag bli orolig?

• Svar på tråden Det blev VÄRRE efter behandling med Pevaryl!
  • Anonym

Jag upplevde exakt samma sak! Jag ska aldrig använda pevaryl igen, mitt underliv vart helt uttorkat och sved å kliade som tusan. Räddningen för mig blev gel för underlivet. Fick även tipset här att använda olivolja. Hjälper mot svamp och torkar inte ut
    Lycka till

• Neko

Det bränner ofta hemskt av pevaryl... prova canesten istället, det brukar vara lite bättre. Blir det jobbigt även av det så gå till läkare och få ett svamppiller utskrivet. Ett piller man tar en gång, sedan går det över inom en vecka, mycket praktiskt. JAg har känsliga slemhinnor så kan inte använda pevaryl/canesten utan får bara sådana vid svamp.

• Anonym

till män rekommenderar läkare att använda oliv eller barnolja 1gång/dag ABSOLUT INGE tvål!!
    så skit i pevarylen och använd olja istället!

• Anonym (Bea)

okej, jag avvaktar lite till och ser om det vänder, annars gör jag som ni sagt!

• Lantani

det brukar bränna när man använder pevaryl iaf på mig, sen efter något dag känner man inget av svampen längre.

• Anonym (Bea)
    Lantani skrev 2008-04-22 14:00:21 följande:
    det brukar bränna när man använder pevaryl iaf på mig, sen efter något dag känner man inget av svampen längre.
    Okej, ja får hoppas det är så så, tack ni som svarat!
  • Anonym

Samma för mig, när svampen var på väg bort så hade krämen totalt förstört mitt underliv. Och nu några veckor senare så har jag en infektion på väg igen och det är helg...hur ska jag stå ut till måndag???

• Anonym (oxå svamp)

Neko kommer du ihåg vad medicinen heter som du fått utskrivet?

• Neko

Det kan ha varit diflucan, jag minns inte. Diflucan används på det sättet så antingen var det det eller något som fungerar på samma sätt.

• Anonym

min bm avrådde mig att använda pevaryl då den tydligen inte alls är bra. Ist ska man använda canesten.
    Hatar pevaryl sedan jag testade den.

Svar på tråden Det blev VÄRRE efter behandling med Pevaryl!