• Anonym

Det blev VÄRRE efter behandling med Pevaryl!

Jag upplevde exakt samma sak! Jag ska aldrig använda pevaryl igen, mitt underliv vart helt uttorkat och sved å kliade som tusan. Räddningen för mig blev gel för underlivet. Fick även tipset här att använda olivolja. Hjälper mot svamp och torkar inte ut
    Lycka till

• Anonym

till män rekommenderar läkare att använda oliv eller barnolja 1gång/dag ABSOLUT INGE tvål!!
    så skit i pevarylen och använd olja istället!

• Anonym

Samma för mig, när svampen var på väg bort så hade krämen totalt förstört mitt underliv. Och nu några veckor senare så har jag en infektion på väg igen och det är helg...hur ska jag stå ut till måndag???

• Anonym

min bm avrådde mig att använda pevaryl då den tydligen inte alls är bra. Ist ska man använda canesten.
    Hatar pevaryl sedan jag testade den.

• Anonym

Det står på bipacksedeln hur länge du ska fortsätta smörja dig. Men jag tål själv inte Pevaryl, använder det aldrig! Har nu övergått till olivolja efter alla bra tips här på FL.

• Anonym
    Anonym (Bea) skrev 2008-04-26 11:24:56 följande:
    Tackar! Ja det kanske är nåt med vädret..
    Japp eller så har alla myst under veckan och inte tvättat sig snabbt nog..
    "Mysrester" kan ge svampinfektion...

Solen, solen..
  • Anonym

Glöm inte att även behandla din man om ni har haft sex på sistone, han kan bära på smittan utan att märka det och smitta dig tillbaka igen!
    Det kom vi på när jag aldrig blev av med min svamp efter otalet kurer. Vi smorde in min gubbe några gånger och vips så slapp jag besvären! :)

• Anonym

Hur gör man med olivolja? Smetar man bara på..? Verkar kladdigt. (Haft svamp EN gång som gick över själv efter en vecka då jag är töntig och inte vågade gå till apoteket, haha, det var HEMSKT & vill gärna ha tips om det sker igen..)

Svar på tråden Det blev VÄRRE efter behandling med Pevaryl!