• Anonym (TACK!!!!)

23707 kronor

Efter att ha legat i vårdnadstvist sedan 2005 och varit i domstol oräkneliga gånger och nu sist var vi i domstol angående verkställighet då jag haft barnen hemma då vi hade vinterkräksjukan då han säger att jag ljuger trots att jag hade läkarintyg...
    verkställigheten gick som så att han var tvungen att betala min del á 23707 kronor till min advokat och sin egen del til sin advokat
    detta blev för mycket för honom!!!!!!!!!!!!!
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHA
    domaren förstod att han ljög och blev då förlorande part som det står i domen
    i och med detta så la han också ner sin gamla överklagan i hovrätten angående gemensam vårdnad!!!!!!!!
    så jag har bara en sak att säga...
    23707 kronor blev för mycket!!!
    pengarna var viktigare än barnen!!!!!!!!

MONEY TALKS AND BULLSHIT WALKS!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden 23707 kronor
  • anneliesb

Å det var juh inte ens dyrt för 3 år??

• Anonym (TACK!!!!)

läs ordentligt
    VERKSTÄLLIGHETEN! står det
    alltså ETT DELMÅL I MÅLET...
    allt annat har kostat betydligt mer pengar jag har betalat ca 30000:- ur egen ficka och jag betalar endast 5 % av alla kostnader...

• Anonym (TACK!!!!)

han har också kostnader till sin advokat för verkställigheten och eftersom han stämt mig utan fog så får han betala sin procent han ska betala till sin advokat och HELA summan till min advokat som är 23707 kronor
    om det inte är mycket pengar vet inte jag...
    tänk dig att betala den summan till någon man är arg på hehe

• anneliesb

Jag tyckte det var väldigt billigt, men det är juh så i Sverige.

• Anonym (mamma)

Ja det var ju en del pengar för bara nån timme i tingsrätten.

• Anonym (TACK!!!!)
    anneliesb skrev 2008-04-22 18:07:21 följande:
    Jag tyckte det var väldigt billigt, men det är juh så i Sverige.
    hur kommer det sig att du tycker det är billigt?
    förklara om du har lust...
    vi satt 3 timmar i rätten och dom på stället
  • Anonym (mamma)

Det är skapligt timlön, tänk om en annan kunde få sån lön..

• Anonym (TACK!!!!)

då får vi byta jobb*blink*

• Anonym

Anonym (TACK!!!!) skrev 2008-04-22 16:50:23 följande:

läs ordentligtVERKSTÄLLIGHETEN! står detalltså ETT DELMÅL I MÅLET...allt annat har kostat betydligt mer pengar jag har betalat ca 30000:- ur egen ficka och jag betalar endast 5 % av alla kostnader...
    Oj! Har du betalat 30.000 kr och då är det endast 5 % av kostnaden för advokaten. Advokaten har alltså kostat drygt 600 000 kr?!?!

Dax att byta jobb och bli advokat...
  • Anonym

Anonym (TACK!!!!) skrev 2008-04-22 16:54:04 följande:

han har också kostnader till sin advokat för verkställigheten och eftersom han stämt mig utan fog så får han betala sin procent han ska betala till sin advokat och HELA summan till min advokat som är 23707 kronorom det inte är mycket pengar vet inte jag...tänk dig att betala den summan till någon man är arg på hehe
    Pengarna betalas väl inte till dig? Det är väl rättegångskostnaderna, dvs. advokatens arvode.

Undrar också hur du har kunnat komma upp i 600.000 kr i advokatkostnader?
Svar på tråden 23707 kronor