• Anonym (TACK!!!!)

23707 kronor

Efter att ha legat i vårdnadstvist sedan 2005 och varit i domstol oräkneliga gånger och nu sist var vi i domstol angående verkställighet då jag haft barnen hemma då vi hade vinterkräksjukan då han säger att jag ljuger trots att jag hade läkarintyg...
    verkställigheten gick som så att han var tvungen att betala min del á 23707 kronor till min advokat och sin egen del til sin advokat
    detta blev för mycket för honom!!!!!!!!!!!!!
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHA
    domaren förstod att han ljög och blev då förlorande part som det står i domen
    i och med detta så la han också ner sin gamla överklagan i hovrätten angående gemensam vårdnad!!!!!!!!
    så jag har bara en sak att säga...
    23707 kronor blev för mycket!!!
    pengarna var viktigare än barnen!!!!!!!!

MONEY TALKS AND BULLSHIT WALKS!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden 23707 kronor
  • Anonym

Jag tycker TS är en egoist för att hon skriver att hon ska flytta 40 mil från barnens pappa....

Stackars barn!

• cici69

Varför skulle det vara synd om barnen?
    Pappan har dagumgänge och barnen säger att han slår dem.
    Förklara gärna för mig varför det är synd om barnen?????

• Anonym
    cici69 skrev 2008-04-23 21:20:15 följande:
    Varför skulle det vara synd om barnen?Pappan har dagumgänge och barnen säger att han slår dem.Förklara gärna för mig varför det är synd om barnen?????
    Varför det är synd om barnen??? Menar du att du inte förstår det

De förlorar ju sin pappa...! Umgänge kan ske i ordnade former... så det är ingen ursäkt!

men att flytta 40 mil från pappan anser jag är jä**igt onödigt!
  • cici69
    Anonym skrev 2008-04-23 21:31:38 följande:
    Varför det är synd om barnen??? Menar du att du inte förstår det De förlorar ju sin pappa...! Umgänge kan ske i ordnade former... så det är ingen ursäkt!men att flytta 40 mil från pappan anser jag är jä**igt onödigt!
    Hur kan dom förlora sin pappa?
    INGEN hindrar honom från att träffa dem.
    Jag förstår verkligen inte hur det kan vara synd om barn som slipper få stryk, slipper använas som slagträ av pappan och slipper utsättas för vanvård.
    Jag vet en hel del om detta fall...
    Jag förstår VERKLIGEN inte hur det kan vara synd om barnen!
  • mirrebusan

de måste kännas skönt att få vårdnaden. jag e i samma sits själv fast har inte dragit i gång nått än. min dotter bor enbart hos mej och hennes pappa super och härjar runt istället för att ha henne.

• Anonym (TACK!!!!)
    Anonym skrev 2008-04-23 21:31:38 följande:
    Varför det är synd om barnen??? Menar du att du inte förstår det De förlorar ju sin pappa...! Umgänge kan ske i ordnade former... så det är ingen ursäkt!men att flytta 40 mil från pappan anser jag är jä**igt onödigt!
    nej jag förstår inte heller varför det är synd om barnen
    förklara gärna närmre...
    umgänge ska ske i ordnade former? ja det gör det som han får ordna själv
    jag är ingen välgörenhetsinrättning
    jag som vårdnadshavare ska se till att han har möjlighet att ha umgänge med sina barn, det har han, nu får han bara åka lite för att ha det
    snälla du måste förklara varför dom förlorar sin pappa?
    skiter han i umgänget för att jag flyttar så är det ju något HAN väljer inte jag!
    jag ska ge dig lite bakgrundshistoria så ska vi se om du tycker att det är j***ligt onödigt

vi separerade då barnen var 2 månader
    han stämde mig då dom var 8 månader genom att ljuga i rätten och säga att han inte fick träffa sina barn
    sanningen såg ut som sådan att han jobbade och hade fri tillgång till dom efter hur han kunde
    jag har vrängt f****n ut och in för att ungarna ska kunna träffa honom
    vi har varit i domstol ORÄKNELIGA gånger och varje gång har det hetat JAG FÅR INTE TRÄFFA MINA BARN
    men han har alltid nekat till mer umgänge för han jobbar förstår du, HAN jobbar 27 dagar i månaden och träffar sina barn 4 dagar
    det är över tre år sedan vi separerade och han har inte ens brytt sig om att skaffa en bostad anpassad för sig och barnen
    nu har han haft samma umgänge i två år
    dagumgänge med hämtning och lämning med kontaktperson mellan 9-17
    han har precis yrkat att hovrätten skall fastställa umgänget som det är dagumgänge varannan helg 9-17
    han slåss i domstol för att få gemensam vårdnad men säger samtidigt att nej jag vill inte prata med henne hon får gå genom ombuden
    HUR F*N ska man ha gemensam vårdnad då????? Förklara det du, som tycker att det är så j**la synd om barnen

nej du...

det är inte ett dugg synd om dessa barn

vi flyttar till ett radhus dubbelt så stort som den lgh vi bor i nu, vi kan gå rätt ut och leka, dom längtar efter kaninen, hundar, hästar med mera och allt detta kan jag ge dom nu genom att flytta

deras farsa? ja han köper snygga kläder åt sig själv och slåss i domstol för gemensam vårdnad men skaffa bostad och öka umgänget DET gör han inte för han jobbar!!!!!!!!!!!!!!!

SÅ HUR FAN ÄR DET SYND OM DESSA BARN????? För att jag flyttar!

Jo det är synd om dessa barn för en sak och det är för att dom har en jävla looser till farsa som sätter jobbet först!!!!!!
  • Anonym (i)
    cici69 skrev 2008-04-23 14:05:22 följande:
    Vilka konstiga svar TS har fått!Får man inte vara glad för att man slipper dras till tingsrätten? Får man inte vara glad för att rättsväsendet förstått att den ena föräldern ljuger hela tiden istället för att lägga sin tid på sina barn?Och vaddå "förlora sin pappa"?????Om pappan väljer att skita i umgänget är väl det inte mammans fel?Umgänget har ju INTE ETT DUGG med vårdnaden att göra!!!!
    Jo, jo, jo man får vara glad! Det jag menade var att jag inte visste om jag skulle glädjas med eller ej, eftersom jag inte är insatt i situationen och baserat på informationen inte kan veta om utfallet är vad JAG egentligen hag tyckt var rätt. Inte så konstigt va?
  • Anonym (TACK!!!!)

men...
    utfallet är ju grundat på lögner och på att han lägger sig
    rätt eller fel
    jag är inte orsaken till det
    endast måltavla!

• Anonym (i)

Anonym (TACK!!!!) skrev 2008-04-24 07:48:20 följande:

men...utfallet är ju grundat på lögner och på att han lägger sigrätt eller feljag är inte orsaken till detendast måltavla!
    Ja, du säger det. Men jag kan inte veta. Det var allt.
  • Smurfelina

Har aldrig fattat varför man ska få slåss om barnen!! Här berättar ju TS att hon har kämpat för att han ska träffa barnen och att han väljer att göra det på sitt sätt!
    Jag anser att vill man träffa sina barn så håller man sådant som är bestämt och man ser till att komma överens med den andra föräldern!

För att det kan ju inte vara värt att bråka med den andra förälderna och följden av det blir att barnen står i mitten och har en förälder som gör som dom vill och den andra som är psykiskt slut av allt bråk!

Att gå och köpa dyra kläder till sig själv och inte tillgodose barnens behov är ytterst egoistiskt! Om jag som mamma skulle välja att köpa dyra kläder istället för att handla kläder till mina barn skulle jag bli Lynchad! Skulle jag välja att jobba 27 dagar i månaden och träffa mina barn 4 dagar i månaden skulle ju folk undra om jag älskade mina barn som inte ville träffa dom längre!

Här har han ju fortfarande umgångesrätt och får visserligen åka 40 mil för att täffa sina barn, men barnen nu betyder allt för honom som han verkat påstå i rätten så är det väl bara att skippa dom dyra levnadsvanorna och lägga det på resor istället!

Nu vet jag inte varför TS väljer att flytta dit hon gör, men är det någon som tror att det är smärtfritt för henne att lämna den stad hon bor i nu?? Det innebär säkert förändringar för hennes skull och vänner som säkert kommer lämnas! Jag uppfattar det som att hon flyttar för att ge sina barn mer livskvalite!

Jag förstår oxå att vi alla ser olika på sådana här situationer! Men skulle mitt ex börja bråka i rätten och välja den vägen istället för att kommunicera skulle jag nog oxå tillslut att flytta! Vad är det för livskvalite att alltid bråka, tillbringa tid i rätten osc, när fasiken hinner man då vara en närvarande och bra förälder??

Svar på tråden 23707 kronor