Inlägg från: Anonym (TACK!!!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TACK!!!!)

23707 kronor

Efter att ha legat i vårdnadstvist sedan 2005 och varit i domstol oräkneliga gånger och nu sist var vi i domstol angående verkställighet då jag haft barnen hemma då vi hade vinterkräksjukan då han säger att jag ljuger trots att jag hade läkarintyg...
    verkställigheten gick som så att han var tvungen att betala min del á 23707 kronor till min advokat och sin egen del til sin advokat
    detta blev för mycket för honom!!!!!!!!!!!!!
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHA
    domaren förstod att han ljög och blev då förlorande part som det står i domen
    i och med detta så la han också ner sin gamla överklagan i hovrätten angående gemensam vårdnad!!!!!!!!
    så jag har bara en sak att säga...
    23707 kronor blev för mycket!!!
    pengarna var viktigare än barnen!!!!!!!!

MONEY TALKS AND BULLSHIT WALKS!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden 23707 kronor
  • Anonym (TACK!!!!)

läs ordentligt
    VERKSTÄLLIGHETEN! står det
    alltså ETT DELMÅL I MÅLET...
    allt annat har kostat betydligt mer pengar jag har betalat ca 30000:- ur egen ficka och jag betalar endast 5 % av alla kostnader...

• Anonym (TACK!!!!)

han har också kostnader till sin advokat för verkställigheten och eftersom han stämt mig utan fog så får han betala sin procent han ska betala till sin advokat och HELA summan till min advokat som är 23707 kronor
    om det inte är mycket pengar vet inte jag...
    tänk dig att betala den summan till någon man är arg på hehe

• Anonym (TACK!!!!)
    anneliesb skrev 2008-04-22 18:07:21 följande:
    Jag tyckte det var väldigt billigt, men det är juh så i Sverige.
    hur kommer det sig att du tycker det är billigt?
    förklara om du har lust...
    vi satt 3 timmar i rätten och dom på stället
  • Anonym (TACK!!!!)

då får vi byta jobb*blink*

• Anonym (TACK!!!!)

nej pengarna betalas inte till mig
    det är mitt ombuds arvode
    och hur jag har kunnat komma upp i såna summor?
    ja du fråga idioten som stämt mig gång på gång på gång på gång
    men denna gång fick rättsväsendet nog
    et tar ju ett tag för dom att upptäcka att en person ljuger och ljuger och ljuger
    men nu slog han huvet i sten och fick betala själv...

resten av pengarna har gått från min ficka och sen har alla som betalat skatt fått betala...

jag tycker att det är helsjukt men det är inte över ännu...

• Anonym (TACK!!!!)

Anonym (i) skrev 2008-04-23 07:19:02 följande:

Jaha, och inte vet jag om jag är glad för din skull för ingen aning har jag om du skulle vara rätt vårdnadshavare.
    *skrattar*
    nej du behöver inte vara glad
    jag känner inte dig så jag bryr mig inte
    jag är skitglad!!!!!
    tänk dig själv om någon dragit igång en tivst baserad på lögner och den avslutas på grund av att rättsväsendet kommer på att personen som stämt har ljugit i flera år?
    jag är så jävla glad att tre års helvete är slut!!!!!!!!!!
    nu ska jag ta mina barn och flytta 40 mil från helvetes idioten!!!
  • Anonym (TACK!!!!)

Anonym (Skeptisk) skrev 2008-04-23 07:47:02 följande:

Är du mest glad över att slippa betala din del eller att du får behålla vårdnaden om dina barn?
    jag skiter i pengarna
    jag hade kunnat betala den summan tusen gånger om för att få bevisat att han bara är en stor lögnare!!!!
    och självklart är jag glad att jag är ensam vårdnadshavare fortfarande
    man kan inte samarbeta ensam...
  • Anonym (TACK!!!!)

Anonym (i) skrev 2008-04-23 07:24:52 följande:

Sjukt att så mycket skatt går till advokatarvoden för att folk inte kan komma överrens om sina barn. Sjukt, sjukt, sjukt.
    jag håller med det är skitsjukt!!!!!!
    men som sagt
    man ska inte stämma och ljuga i rättsväsendet
    det är därför man inte har förhör i vårdnadstvister under sanningsförsäkran för då skulle folk åka i fängelse för småsaker eftersom man inte får ljuga under ed
  • Anonym (TACK!!!!)

när jag ändå är igång ska ni få en sak till att tänka på
    den här personen är inte ens fullvärdig medborgare i Sverige
    han dumpade mig då barnet var 2 månader för då fick han sina papper i sverige
    det framgår klart och tydligt och migrationsverket och alla andra myndigheter vet vad han sysslar med och han har fortsatt ändå!
    han har endast tillfälligt uppehållstillstånd, jobbar svart och han har samma rättigheter som alla andra i form av rättshjälp och så vidare för att han har barn i Sverige!

DET tycker jag är SJUKT!!!

• Anonym (TACK!!!!)

haha jag råkade få tvillingar

• Anonym (TACK!!!!)
    Anonym skrev 2008-04-23 12:25:24 följande:
    Stackars barn som förlorar sin pappa....Vilken egoist du är mamman!
    varför förlorar dom sin pappa?
    vill han fortsätta umgänge med sina barn så får han fortaätta med det
    och att jag e egoist?
    JA OCH STOLT ÖVER DET!!!!!!!!!!!
  • Anonym (TACK!!!!)

Anonym (Skeptisk) skrev 2008-04-23 12:56:34 följande:

Det förklarar ändå inte varför du över huvued taget skaffade barn med en sådan idiot... Det sorgliga är att det enda du verkar vara ute efter är att ha rätt...Ja, ja... good luck till dig men främst till dina stackars barn!Anonym (TACK!!!!) skrev 2008-04-23 09:47:16 följande:
    om man blir stämd gång på gång i flera år och det är baserat på lögner då vill man ha rätt
    och varför jag skaffade barn? de är en helt annan historia
    och mina STACKARS barn har en mamma som har dom som prio ETT och ingen handlingsvara!!!!!!!!
  • Anonym (TACK!!!!)

pussar till er som fattar hur jävligt det kan vara
    till er andra som tycker jag är en egoist "eat shit"

• Anonym (TACK!!!!)
    Anonym skrev 2008-04-23 21:31:38 följande:
    Varför det är synd om barnen??? Menar du att du inte förstår det De förlorar ju sin pappa...! Umgänge kan ske i ordnade former... så det är ingen ursäkt!men att flytta 40 mil från pappan anser jag är jä**igt onödigt!
    nej jag förstår inte heller varför det är synd om barnen
    förklara gärna närmre...
    umgänge ska ske i ordnade former? ja det gör det som han får ordna själv
    jag är ingen välgörenhetsinrättning
    jag som vårdnadshavare ska se till att han har möjlighet att ha umgänge med sina barn, det har han, nu får han bara åka lite för att ha det
    snälla du måste förklara varför dom förlorar sin pappa?
    skiter han i umgänget för att jag flyttar så är det ju något HAN väljer inte jag!
    jag ska ge dig lite bakgrundshistoria så ska vi se om du tycker att det är j***ligt onödigt

vi separerade då barnen var 2 månader
    han stämde mig då dom var 8 månader genom att ljuga i rätten och säga att han inte fick träffa sina barn
    sanningen såg ut som sådan att han jobbade och hade fri tillgång till dom efter hur han kunde
    jag har vrängt f****n ut och in för att ungarna ska kunna träffa honom
    vi har varit i domstol ORÄKNELIGA gånger och varje gång har det hetat JAG FÅR INTE TRÄFFA MINA BARN
    men han har alltid nekat till mer umgänge för han jobbar förstår du, HAN jobbar 27 dagar i månaden och träffar sina barn 4 dagar
    det är över tre år sedan vi separerade och han har inte ens brytt sig om att skaffa en bostad anpassad för sig och barnen
    nu har han haft samma umgänge i två år
    dagumgänge med hämtning och lämning med kontaktperson mellan 9-17
    han har precis yrkat att hovrätten skall fastställa umgänget som det är dagumgänge varannan helg 9-17
    han slåss i domstol för att få gemensam vårdnad men säger samtidigt att nej jag vill inte prata med henne hon får gå genom ombuden
    HUR F*N ska man ha gemensam vårdnad då????? Förklara det du, som tycker att det är så j**la synd om barnen

nej du...

det är inte ett dugg synd om dessa barn

vi flyttar till ett radhus dubbelt så stort som den lgh vi bor i nu, vi kan gå rätt ut och leka, dom längtar efter kaninen, hundar, hästar med mera och allt detta kan jag ge dom nu genom att flytta

deras farsa? ja han köper snygga kläder åt sig själv och slåss i domstol för gemensam vårdnad men skaffa bostad och öka umgänget DET gör han inte för han jobbar!!!!!!!!!!!!!!!

SÅ HUR FAN ÄR DET SYND OM DESSA BARN????? För att jag flyttar!

Jo det är synd om dessa barn för en sak och det är för att dom har en jävla looser till farsa som sätter jobbet först!!!!!!
  • Anonym (TACK!!!!)

men...
    utfallet är ju grundat på lögner och på att han lägger sig
    rätt eller fel
    jag är inte orsaken till det
    endast måltavla!

• Anonym (TACK!!!!)

Anonym (i) skrev 2008-04-24 07:50:20 följande:

Anonym (TACK!!!!) skrev 2008-04-24 07:48:20 följande:
    Ja, du säger det. Men jag kan inte veta. Det var allt.
    det finns en gammal lek som heter truth or dare
    i dare you till att inboxa mig din adress så ska jag skicka underlagen/domarna från domstolen så ska du få se att jag talar sanning

visst jag kan sitta här på nätet och vara ett anonymt troll
    vad spelar det dig för rol
    ingen...
    jag vet vad som är sant och jag vet att jag gör det som är bäst för barnen...

vad gör du? e en sur umgängesfarsa som precis som mitt x träffar barnen så lite det går och gnäller om det!
  • Anonym (TACK!!!!)

ja det är kul att man kan skapa lite debatt i allafall
    och nog fan är du intresserad allt så som du skriver *blink*

• Anonym (TACK!!!!)

håller med föregående talare

Svar på tråden 23707 kronor