• Smurfelina

23707 kronor

Vad skönt för dig att allt bråk är över och att du kan koncentrera dig på dina barn!

• Smurfelina

Har aldrig fattat varför man ska få slåss om barnen!! Här berättar ju TS att hon har kämpat för att han ska träffa barnen och att han väljer att göra det på sitt sätt!
    Jag anser att vill man träffa sina barn så håller man sådant som är bestämt och man ser till att komma överens med den andra föräldern!

För att det kan ju inte vara värt att bråka med den andra förälderna och följden av det blir att barnen står i mitten och har en förälder som gör som dom vill och den andra som är psykiskt slut av allt bråk!

Att gå och köpa dyra kläder till sig själv och inte tillgodose barnens behov är ytterst egoistiskt! Om jag som mamma skulle välja att köpa dyra kläder istället för att handla kläder till mina barn skulle jag bli Lynchad! Skulle jag välja att jobba 27 dagar i månaden och träffa mina barn 4 dagar i månaden skulle ju folk undra om jag älskade mina barn som inte ville träffa dom längre!

Här har han ju fortfarande umgångesrätt och får visserligen åka 40 mil för att täffa sina barn, men barnen nu betyder allt för honom som han verkat påstå i rätten så är det väl bara att skippa dom dyra levnadsvanorna och lägga det på resor istället!

Nu vet jag inte varför TS väljer att flytta dit hon gör, men är det någon som tror att det är smärtfritt för henne att lämna den stad hon bor i nu?? Det innebär säkert förändringar för hennes skull och vänner som säkert kommer lämnas! Jag uppfattar det som att hon flyttar för att ge sina barn mer livskvalite!

Jag förstår oxå att vi alla ser olika på sådana här situationer! Men skulle mitt ex börja bråka i rätten och välja den vägen istället för att kommunicera skulle jag nog oxå tillslut att flytta! Vad är det för livskvalite att alltid bråka, tillbringa tid i rätten osc, när fasiken hinner man då vara en närvarande och bra förälder??

Svar på tråden 23707 kronor