• Anonym (So?)

Hädanefter blir det en dask i stjärten!

En dask på stjärten och rumskommendering, so what? Hon är sju år. Hon har ju rimligtvis kapacitet att veta bättre. Kan också reagera på att så mycket får passera för en del föräldrar.

• Anonym (So?)

Anonym (SUCK!) skrev 2008-04-22 22:48:30 följande:

Anonym (So?) skrev 2008-04-22 22:44:32 följande:vaddå? finns det bara ETT sätt att reagera på, när barnet beter sig illa?????
    Ge gärna exempel på alternativ.
  • Anonym (So?)

Anonym (SUCK!) skrev 2008-04-22 23:09:09 följande:

Anonym (So?) skrev 2008-04-22 22:53:32 följande:Vet du, det lämnar jag öppet. Fritt att man istället försöker utgå från hur barnet är och vilken lösning som passar bäst. Alla barn är olika, och jag kan inte säga exakt vad var och en SKA göra. Men är man så hjärndöd att man tror att slå barn är ens enda alternativ på barntrots och annat motstånd från barnet, tycker jag nog att man ska skippa barndelen i livet.
    Tack snälla du för det utomordentligt goda rådet och så imponerande att du fick in ordet hjärndöd i ditt svar.
  • Anonym (So?)

Anonym (SUCK!) skrev 2008-04-22 23:37:17 följande:

Anonym (So?) skrev 2008-04-22 23:19:35 följande:Hm... får jag gissa att du är en sån där som provocerar fram "personliga påhopp", bara för att kunna anmäla inlägget sen? Du har kanske gjort det till en sport? För jag kan annars tycka att du själv inte tillför så där massvis till diskussionen...
    Jag kan inte hindra dina vilda gissningar hur vansinniga de än verkar när jag läser dem.
    Då du inte verkar intresserad av att "tillföra så där massvis till diskussionen" tillsammans med mig så tackar jag för din korta medverkan i min fundering och vänder den öppna frågan till någon annan som kanske har ett mer seriöst svar att ge.
Svar på tråden Hädanefter blir det en dask i stjärten!