Hädanefter blir det en dask i stjärten!
Såklart att hon ljög, det är säkert inte första gången pappan varit våldsam, hon är väl rädd gissar jag.
Du ska inte bara påpeka det, du ska anmäla misshandeln för det är precis vad det är, samt hot om fortsatt misshandel.
All typ av slag på ett barns kropp är misshandel, detta tangerar även sexuellt sadistiska inslag.
Skulle du acceptera att din sambo smekte sin 7-åriga dotter över stjärten. Nej jag tror inte det, då skulle det vara sexuellt övergrepp på barn. Vad tycker du då att det är att slå på precis samma område?
Anonym skrev 2008-04-22 19:14:56 följande:
Så sa min sambo idag... om din dotter på 7 år.Jag och hennes pappa har ett relativt nytt förhållande (ca ett år).Vi har nyligen flyttat ihop.Tjejen är varannan vecka här, varannan vecka hos mamma, som bor i samma stad. Idag när sambon hade hämtat dottern på fritis så hade personalen berättat att hon hade sagt fula ord, kallat personalen för hemska saker (svordomar, könsord etc).Min sambo konfronterade henne med detta och då ljög hon honom rakt upp i ansiktet och sa att hon inte alls hade sagt så (trots att berörd personal själv berättat för honom).Han blev då jättearg, och gav henne en smäll på stjärten och kommenderade henne att stanna på sitt rum och inte få nån middag. Och sedan sa han till mig "hädanefter blir det en dask i stjärten när hon håller på med sånt, för det får va slut på det där tramset nu"Jag vill inte lägga mig i för mycket... men jag tycker faktiskt det var för mycket... ska jag påpeka detta för honom?