Inlägg från: Anonym (SUCK!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SUCK!)

Hädanefter blir det en dask i stjärten!

Anonym skrev 2008-04-22 22:24:33 följande:
    och folk DOG ju innan när barnagan var tillåten... NOT! De blev bra människor de med!
    Den där inställningen är så tröttsam... Bara för att det blev "bra människor de med", betyder INTE att det är något som tillfört ngt positivt till att de blev bra människor. Man kan faktiskt ändå ha men, trots att man verkar lycklig utåt. Ska man bara inte försöka undvika sånt som kan skada? Varför chansa, liksom? Det som är värst är att det allra mest är ett psykiskt övergrepp på barnets integritet att slå, som egentligen inte skapar mer än tillfällig lydnad byggd på rädsla, och sedan i värsta fall, hat.
  • Anonym (SUCK!)

Anonym (So?) skrev 2008-04-22 22:44:32 följande:

En dask på stjärten och rumskommendering, so what? Hon är sju år. Hon har ju rimligtvis kapacitet att veta bättre. Kan också reagera på att så mycket får passera för en del föräldrar.
    vaddå? finns det bara ETT sätt att reagera på, när barnet beter sig illa?????
  • Anonym (SUCK!)

Anonym (So?) skrev 2008-04-22 22:44:32 följande:

En dask på stjärten och rumskommendering, so what? Hon är sju år. Hon har ju rimligtvis kapacitet att veta bättre. Kan också reagera på att så mycket får passera för en del föräldrar.
    vaddå? finns det bara ETT sätt att reagera på, när barnet beter sig illa?????
  • Anonym (SUCK!)

Anonym (So?) skrev 2008-04-22 22:53:32 följande:

Anonym (SUCK!) skrev 2008-04-22 22:48:30 följande:
    Ge gärna exempel på alternativ.
    Vet du, det lämnar jag öppet. Fritt att man istället försöker utgå från hur barnet är och vilken lösning som passar bäst. Alla barn är olika, och jag kan inte säga exakt vad var och en SKA göra. Men är man så hjärndöd att man tror att slå barn är ens enda alternativ på barntrots och annat motstånd från barnet, tycker jag nog att man ska skippa barndelen i livet.
  • Anonym (SUCK!)

Anonym (So?) skrev 2008-04-22 23:19:35 följande:

Anonym (SUCK!) skrev 2008-04-22 23:09:09 följande:
    Tack snälla du för det utomordentligt goda rådet och så imponerande att du fick in ordet hjärndöd i ditt svar.
    Hm... får jag gissa att du är en sån där som provocerar fram "personliga påhopp", bara för att kunna anmäla inlägget sen? Du har kanske gjort det till en sport?
    För jag kan annars tycka att du själv inte tillför så där massvis till diskussionen...
  • Anonym (SUCK!)
    Em00 skrev 2008-04-22 23:56:46 följande:
    Det är ju lätt för flickan att undvika dask på rumpan, genom att bete sig som man ska.
    Fast då med ett överhängande hot över sig. Som tonårsmamma skrev; det bygger man inte respekt med.
    Jag växte själv upp på det sättet, vilket skapade enormt mkt frustration inom mig, och jag hann bygga upp en hel del hat och förakt gentemot min pappa under åren. Så vill inte jag att mina barn ska känna om mig. Dessutom vill jag att de ska vara starka individer -inte kuvade.
Svar på tråden Hädanefter blir det en dask i stjärten!