• iploppa

Hädanefter blir det en dask i stjärten!

Svar på #150
    Helt rätt av pappan att sätta sitt barn på plats, man ska inte tolerera rena lögner från sina barn.
    Helt fel att springa bakom ryggen på han och försöka ?lära? han hur han ska fostra sitt eget barn.
    Men jag har en nyfiken fråga, vad gjorde du ts när ?dottern? ljög rakt av?
  • iploppa
    Svar på #167
    Varför ska jag byta ut ord och ändra innebörden i texten? Jag vet väl vad jag skrev?
    En annan fråga är om du försöker fostra hela din omgivning eller bara dina barn.
  • iploppa
    Svar på #169
    Om inget annat funkar så ska man väl inte bara rycka på axlarna och säga ?nåja vi har säkert bättre lycka med nästan barn för här gör hon som hon vill?.
    Det är upp till föräldern att sätta gränser och se till att dom följs.
    Men eftersom pappans sätt ?passade inte? dig så kan jag ju upprepa frågan, vad gjorde du i situationen förutom att du inte höll med pappans reaktion, hade du några bättre förslag?
  • iploppa
    Svar på #174
    Ojoj en vill medvetet ändra på min text medan en annan läser rakt av det jag inte skrev.
    Nåja.
  • iploppa
    susannemalmö skrev 2008-04-23 19:27:56 följande:
    Fast pappan verkar ju knappast ha provat så mycket annat än att slå barnet. Då kan man inte påstå att inget annat funkar.känner man att man måste slå barnet har man brustit rejält som förälder, det finns alltid andra sätt att gå till väga.
    Jag har inte läst hela tråden men i det jag läste så hittade jag faktiskt inte att pappan SLOG sin dotter, däremot så fick hon en hård reaktion på lögner som blev slängda.
    Skumt att ingen reagerar på att en sjuåring ljuger föräldern rakt i ansiktet och har ?bred vokabulär? som hon inte tvekar att använda mot ?främlingar? men alla hänger upp sig på pappan som inte ens gjorde nått märkvärdigt.
  • iploppa
    susannemalmö skrev 2008-04-23 19:33:10 följande:
    det var en fråga, det kunde du kanske förstått av frågetecknet. Men jag förstår att du inte vill svara på den frågan. Att slå sina barn är ju faktiskt olagligt, och det av en anledning.
    Här går det vist het till hehe.
    Viste inte att jag var tvungen att lägga upp flera år av mitt liv i memoarformat för att kunna svara på ett inlägg, men låt gå för denna gången.
    Nej, jag slår inte mina barn, nöjd?
  • iploppa
    Svar på #181
    Det är en astronomisk skillnad mellan ett vuxet förhållande och barnuppfostran.
    Om du inte gör skillnad mellan dessa grejer så måste jag tyvärr säga att jag lider med din omgivning.
  • iploppa
    Svar på #183
    Ja, han daskade till henne.
    Det är en mycket lång väg att gå från att daska till ungen på ?rumpan? och faktiskt slå till henne.
    Måste vist upprepa frågan för tredje gången.
    Hade du nått ?bättre förslag? eller du är för upptagen med att rida runt på moralens höga hästar?
  • iploppa
    Svar på #186
    Jag tycker inte att det ?är ok? att andra SLÅR sina barn, men det är fortfarande en stor skillnad mellan att daska till ungen i extrema situationer där man måste agera istället för att (inte)reagera.

Till nästa gång så kanske ungen tänker efter innan hon ljuger sina föräldrar rakt i ansiktet igen?
  • iploppa
    Svar på #188
    Jupps det var det jag ville få fram.
    Det saknas reaktioner på att barn ljuger och kastar svärord omkring sig men när pappan reagerar då djävlar går du loss på alla cylindrar.
    Jag har ett förslag till dig, kom på en "bättre" lösning själv innan du sågar andras.
Svar på tråden Hädanefter blir det en dask i stjärten!