• Anonym (usk)

Ni som jobbar inom vården! Löner?

Japp som ni förstått så kommer detta handla om löner!

jag undrar om ni som jobbar inom vården, oavsett befattning! Vad är ni för något och vad tjänar ni? Samt ålder?

Jag är färdigutbildad undersköterska nu nämligen och undrar lite hur lönerna ligger till.. Vad man kan begära och så sedan när det väl blir dags för det..

• Svar på tråden Ni som jobbar inom vården! Löner?
  • Zaria

USK,26 år jobbar i hemtjänsten, har 106 kr timmen

• luutra

Jag har ett vik på ett äldreboende, är 22 och har jobbat sedan jag var 18, mellan 75 och 100% i månaden. Har valt att ta vikariaten på timmar då det ger mig bättre möjlighet att jobba extra. Får ut ca 17.000 i månaden på 90%. Känns väääldigt bra, men jag har hög timlön

• Anonym

Jag jobbar som usk på ett äldreboende, ej fastanställd! Jobbat där i 4 år förutom när jag pluggade, blev färdig usk för 2 år sedan. Har nu 106 kr/h + ob (17300 kr/mån + ob).
    Jag är ganska nöjd eftersom senaste löneökningen var 8 kr/h, men klart pengar kan man inte få nog av o det är människor vi arbetar med!

• Anonym

uska jobbat i 5 år på samma ställe...19090 kr i månaden på 100% jobbar dock bara 82%...

• Skogsflickan

21000 undersköterska sen 11år...jobbar i landstinget...började -97 och fick 13000 i ingång...29 år idag

• Skogsflickan

jo,glömde jobbar natt på akutvårdsavd..

• Emelle

Nyanställd inom ÄO, privatägt ställe.
    Jobbat där i 2 år som timvik 1 år och långtidsvik 1 år.
    Fick nu 17300 i ingångslön.

• Anonym (Sarah)

18900 i månaden om jag skulle jobba 100% + ob, men ingen riktig koll på den.
    Utbildad uska sedan november och nyanställd, så det var min ingångslön, men ska försöka förhandla mig till lite mera senare
    Är 30 år

• Anonym (jahopp)

19500:-/mån + ob. Har jobbat för samma arbetsgivare sedan 5 år.

• Anonym (jahopp)

Oj, glömde skriva att jag är 26 år.

Svar på tråden Ni som jobbar inom vården! Löner?