• Anonym (usk)

Ni som jobbar inom vården! Löner?

Japp som ni förstått så kommer detta handla om löner!

jag undrar om ni som jobbar inom vården, oavsett befattning! Vad är ni för något och vad tjänar ni? Samt ålder?

Jag är färdigutbildad undersköterska nu nämligen och undrar lite hur lönerna ligger till.. Vad man kan begära och så sedan när det väl blir dags för det..

• Svar på tråden Ni som jobbar inom vården! Löner?
  • Anonym

Jag jobbar som timvikarie så jag får semesterersättning men jobbar på rad i sommar och kommer i aug få i lön ca. 13.000 efter skatt. (75%)
    Är ej utbildad, 19 år.

• issabelle

uska å jobbar på ett servicehus,

har 18200:- + ob (men de är inte mycket att hurra för)

fick tjänsten 06 å hade då en lön på 17200

jobbar 100%

• Anonym (mimmi)

jag får mellan 17.000-18.500 i handen jobbar 100% + att jag har jouren ibland på helgerna,

Nu fick jag ut 19.200 i handen men då hade jag jobbat in någon extra pass o extra jour..

• Anonym

Titel: Vårdare i omsorg
    All utbildning+lite till
    20 år i yrket
    Månadslön: 20 000kr
    Pers.tillägg: 1 890 kr/månad
    OB: ca 2300 kr/månad
    Summa: 24 190 kr

• Anonym (ssk)

Tjänar 23000 som sjuksköterska på landstinget på en akutavdelning. Jobbat där i 11år. Har utöver sjuksköterskeutbildningen, ytterligare 65 p medicinska och omvårdnadskurser.

• Anonym (ssk)

Mimmi: Var jobbar du som har så bra betalt???

• Anonym (mimmi)

Söder om stockholm,men det blir ju ok lön när man kan ta jouren dom helgerna man är ledig + om man jobbar nån kväll i veckan,
    vi har 4 veckors rullande schema som man följer sen om man vill jobba lång dag,när det är möjlighet så är det bra..

Jag brukar ha jouren och det innebär då att jag får batalt för min lediga helg,eftersom jag har telefonen..

Ringer det larm så ska jag ringa till den personen som jobbar o va larmet går till,sen om personalen ringer o sjukskriver sig under tiden så är det mitt ansvar att hitta någon annan att jobba..

• kate79

Jag arbetar som medicinsk sekreterare på psykiatrisk akutmottagning. Har arbetat inom yrket i 5 år och har 18 000 på en heltidslön, arbetar 80%.

Är inte nöjd med min lön.

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Anonym

Uska på ett sjukhem, natt 65% 17700 i grundlön (på 100%) Så jag har väl 10.000 ut, med ob om jag inte jobbar något extra. Anställd sen maj men har jobbar som vårdbitr. i 5 år.

• Anonym

Jobbar som USK med en heltidlön på 21000kr

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-22 07:26:53 följande:
    Jobbar som USK med en heltidlön på 21000kr
    Är 27 år och har jobbat på detta äldreboendet som är privat i 2 år
  • Anonym (uska)

Jag jobbar på ett egetboende för äldre jag har ca 19900 på en heltidslön, men jag jobbar natt 64,2%

• xandra84

jag är snart färdig usk, jobbat som tim inom vården i 3 år..haft sommarvik..har timlön på 103+ob..faktiskt väldigt nöjd..jobbar i halmstads kommun

• Anonym

Vårdare på heltid. 19100. Är nöjd med min lön. Utbildning usk.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-22 07:28:07 följande:
    Är 27 år och har jobbat på detta äldreboendet som är privat i 2 år
    Jag tjänar ganska bra märker jag Härligt!
  • saragbg

funderar att utb till uska men börjar tvivla då lönen verkar va så dålig.. kan ni inte skriva i vilken kommun ni bor i eftersom d verkar skilja sig rätt mkt.
    ja bor iaf i gbg å skulle vilja veta va ingångslönerna ligger på här ca.

Svar på tråden Ni som jobbar inom vården! Löner?