-
-
Svar på tråden Rädd för smärtan! Hur ont gör det?
-
Det är individuellt helt enkelt.
-
Klart det gör ont, men det gjorde inte så ont som alla har beskrivit.
Men du måste uppleva det själv, det är svårt att beskriva. -
Smärtan du känner ger endorfiner till barnet, som då får det lite lättare. En positiv smärta alltså
-
jag tyckte inte att det gjorde ONT det var mer lite obehagligt, som en långdragen kramp.
Kan också säga att man ofta "glömmer smärtan" mellan värkarna, iaf gjorde jag det, när jag kom in stannade värkarna av och jag hade bara riktigt kraftiga värakar ung, var 7e minut, jag somnade mellan varje gång.
Det gör ont när det håller på liksom, men det är inte som när man tex slår sig eller nåt, att det ömmar och håller på efteråt utan där är när väken är som det går ont.
Men, ja det är ju iofs individuellt=) -
Som du märker tycker alla olika, och att förklara går inte! Man måste uppleva det själv och att lyssna på hur andra känner kommer nog inte ge dig så mycket. Du kommer ha en egen upplevele och känna på ett sätt medans andra känner på ett annat. Ingen kommer kunna skriva hur du kommer känna,tyvärr.
Lycka till! -
Svar på #14tack för era svar! Det känns lite lugnare nu för mig! Funderar också mkt på hur förvärkarna känns som alla pratar om som kan hålla på ngr dagar..
-
Vill du ha ett ärligt svar från mig? Jag tyckte att förvärkarna var 10 gånger värre än förlossningssmärtan faktiskt.
-
Öppningsvärkarna för mig var som lätta menssmärtor ( började några timmar innan bäbisen kom )
Värkarna för mig var som menssmärtor.
Tills bedövningen kom, då gjorde det inte ont alls -
jag tror att det beror lite på vilken inställning man har till förlossningen.
jag var lugn inför förlossningen hela graviditeten och den gick som smort. ont gjorde det, men inte mycket mer än så.
-
Det gör ju ont och man kan inte förklara hur det känns men sen när bebisen har kommit så försvinner ju allt det onda och jag har 2 barn och skulle gärna ha ett 3.