• maica75

    Inga stringtrosor under graviditet???

    Har pratat med min kusin, hon sa att man ska inte använda stringtrosor under graviditeten, på grund av hygien.

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Inga stringtrosor under graviditet???
  • annagumman

    jag har använta string under gravdiiteten blandat me hotpants.. å jag har aldrig haft problem med det. Å va gäller rakningen så skulle jag få panik om jag itne fick raka av mig allt, iaf där under där det kommer diverse flytningar å saker.. annars känner jag mig helt ohygienisk å hatar hur de ser ut, kliar å luktar! men allt är väl en smaksak! Dör gör man iaf inte av string o helrakning :)

  • Juice

    hehehe...Jag har då använt string helatiden, hade en UVI i början bara, men de berodde troligtvis inte på mina stringisar.... Hygienen behöver väl inte bli sämre för att man använder string hellärrr... .

  • Garderobshylla

    Det är mycket som man inte "ska" och mycket som man inte "får" när man är gravid, använd sunt förnuft säger jag.

    När jag är gravid får jag lätt svamp och uvi så då använder jag inte string, annars skulle jag använda det. Hygienen handlar inte om vilka trosor du har utan om hur noga du tvättar dig.

  • estrell

    Spicy woman: Jag e inte ett dugg ful i mina string när jag är gravid, och det är hur bekvämt som helst, hade jag inte tyckt det hade jag inte använt det, så det får helt stå för dig och hur du ser ut i dina string....

  • tokmonkan

    Jag kan inte ha annat än string så "hellre string än ingenting"!!! Hihi. Nej men alltså vanliga trosor GÅR INTE! Tror inte det spelar nån roll faktiskt- man måste ju kunna leva oxå!

  • StepByStep

    Jag använde string hela första graviditeten utan några som helst problem och jag använder även string till och från nu. Och peppar, peppar inga problem än så länge och jag går in i v.33 imorgon.


    Esmeralda ska bli storasyster! =) Barn nr.2 i magen, Bf den 21/6-08.
  • Bohman

    jag har alltid haft string på mig...äger faktiskt inga andra trosor..
    eller jo, nu gr jag det, var juh tvungen att köpa det efter första barnet (så jag kunde ha binda efter förlossningen)
    och jag har aldrig haft några problem...

    det bär väll lika stor risk att drabbas av svamp o uvi när man är gravid som in gravid? eller??

  • ÄngelBängel
    Bohman skrev 2008-04-26 19:15:12 följande:
    det bär väll lika stor risk att drabbas av svamp o uvi när man är gravid som in gravid? eller??
    Risken är större för svamp och UVI och det är dessutom lätt att gå med en UVI som man inte känner av när man är gravid. Det är därför BM testar för bakterier i urinen vid varje besök oavsett om man har problem eller inte.
  • Pums

    Alltid använt string och har ingen "luftkudde" som någon uttryckte sig. Har aldrig haft eller har några problem med vare sig svamp eller uvi.
    Har hört om det här också men då inte bara i gravid sammanhang, att man inte bör varken raka sig eller använda string.
    För mig är det nonsens helt enkelt. Vet dom som har buske och använder "vanliga" trosor och ofta har problem med svamp mm. Tror det har med känslighet att göra helt enkelt, vissa är mer mottagliga för infektioner.

    Vill heller inte få "dubbel-stjärt" som man får i byxor när man använder "vanliga" trosor...... *skratt*


    Pyret växer i magen, nu i v 25
Svar på tråden Inga stringtrosor under graviditet???