Vad tänker ni om ni ser en person som skelar?
Tänker ni fy fan vilken ful person?
Har hört det av många att jag är ful bara för det.
Tänker ni fy fan vilken ful person?
Har hört det av många att jag är ful bara för det.
Anonym (skelar oxå) skrev 2008-04-23 19:20:30 följande:
Jag tycker det är gulligt med folk som skelar.
Finns de som på allvar tror att skelning har med hjärnskador att göra.
Själv så känner jag hur många som helst som skelar. En del lätt och bara ibland och en del riktigt ordentligt. Och INGEN av dem har hjärnskador vad jag vet!
Tycker inte om skelning.. känns som om man stirrar på någon som skelar.. och man börjar flacka med blicken för att visa att man inte stirrar typ..
Skelade själv men blev opererad då jag var liten.
Jag skelar och har då aldrig hört något negativt om det. Vissa kan väl tycka att det är svårt att se var jag tittar, men det är det enda. Ta det för det är ett charmigt drag som gör just dig speciell....
Tror det beror på att de som inte skelar innan en skallskada kan göra det efteråt. Ett barn föll ut genom fönster i Jönköping. Rakt på huvudet ner i trottoaren. Han är som vanligt men blev skelögd efter det. Det är mest äldre personer som jag vet gör samband mellan skelning och hjärnskador. Särskilt när det gåller små barn som skelar. Då har jag hört -är det bara öronen eller är det något annat också. Då är det lätt att bli irriterad
Vad jag tänker???? Inget speciellt, men skelar personen väldigt mycket kan jag bli osäker för jag inte vet vilket öga jag ska titta på. Då väljer jag oftast att se personen precis mellan ögonen, det kan väl inte bli fel.
Fast det handlar inte om den skelande personen utan om min egen osäkerhet över hur jag ska bära mig åt för att inte göra bort mig. Man vill ju bemöta alla på ett bra sätt när man samtalar med varandra.
De som kallar skelande personer för det ena eller det andra tror jag känner på samma sätt som jag. Men ju större reaktioner desto större rädsla för det som är annorlunda, desto större osäkerhet över hur man ska hantera sina egna känslor. Så tror jag det är.
Tänker inte alls att personen är ful! Enda grejen är att mina ögon skelar lite när jag tittar nån i ögonen som gör det. Det är jobbigt när jag gör det.
Hur fasen kan man säga att en person är ful bara för att den skelar? Jag har en kollega som skelar väldigt mycket och hon är inte ful, hon är skitsnygg.
Jag tänker inget om folk som skelar möjligen vilket öga man ska titta i men annars inget.