• aihpoz

Vi som har sökt KY utbildningar inför hösten

Tänkte starta en tråd för alla oss som sökt någon utbildning via KY och som börjar till hösten..
    Här kan vi ge råd och prata om allt som rör dessa studier..

Jag har sökt en utb i psykiatrisk omvårdnad (skötare) på distans i Säter och en till begravningsentreprenör i Uppsala.

Nu får det gå fort fram tills juniCool

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 21:59
    Kom ej in på utbildningen till begravningsentreprenör,känns trist men får försöka igen nästa start..
  • Svar på tråden Vi som har sökt KY utbildningar inför hösten
  • SandraJ

Den finns i växjö, avslutar min första praktik period i morgon!

Jag stormtrivs!!

• Alvi
    aihpoz: Jag ringde för nån vecka sen och luskade reda på att det är ca 75 som har sökt.... till 30 platser...! Gahh..!!
    Ule buku på er!
  • kossan maja

har oxå sökt till Vårdadministration i jönköping. *hoppas hoppas*

• aihpoz
    Alvi skrev 2008-04-24 19:43:46 följande:
    aihpoz: Jag ringde för nån vecka sen och luskade reda på att det är ca 75 som har sökt.... till 30 platser...! Gahh..!!
    A jag vet..ringde för nån dag sen..så man får verkligen hålla tummarna..fast dom sa att alla som sökt får komma på workshopen,sen efter det väljer dom ut vilka som får gå..spännande...
  • Juliana82

Hallo allihop!
    Jag har sökt till Juristassistent-paralegal i göteborg. Kolla upp igår hur många som sökt den... 250 ansökningar på 26 platser... aaaahhh kommer aldrig komma in

• Alvi
    Juliana82 skrev 2008-04-25 18:16:13 följande:
    Hallo allihop!Jag har sökt till Juristassistent-paralegal i göteborg. Kolla upp igår hur många som sökt den... 250 ansökningar på 26 platser... aaaahhh kommer aldrig komma in
    Åh fyyyyy!! Det var värre odds än för mig, det!

Men tänk positivt! Att tänka negativt är livsfarligt, tänk "De kommer ringa mig och vilja att jag kommer på intervju/börjar i klassen, just JAG kommer att komma bland de 26 utvalda, Åh, det kommer bli så härligt att börja plugga, för jag kommer att komma in!!!"
    Ule buku på er!
  • Juliana82

hehehe aaa måste nog tänka så annars kommer jag deppa ihop helt. hahaha vill vill vill vill såååå gärna komma in på detta!!!! Längtar till man får besked (typ om 1 månad) jaja vi får se!!!

• Juliii86

jag hade också sökt till psykiatrisk omvårdnad (skötare) på distans i Säter men tyckte att det var för långt att åka dit bort så jag tog tillbaka ansökan.. visste inte att man var tvungen att gå på en intervju. Ville inte chansa att åka dit upp om man nu inte skulle bli intagen plus att jag inte har pengar just nu.

men hoppet är inte över har även sökt andra utbildningar på distans och vissa är KY-utbildnigar.

Men lycka till nu och håller tummarna för dig och alla ni andra!

• Novus

Jag har inte sökt än, men ska söka Franschaising & Småföretagande i Uddevalla. Hoppas verkligen på den utbildningen! Sista ansökningsdagen var den 15 maj

Svar på tråden Vi som har sökt KY utbildningar inför hösten