Barnbidrag vs studiebidrag
Och studiebidrag får man inte i juli o aug har jag förstått så det blir tufft....för mig som mamma alltså
Och studiebidrag får man inte i juli o aug har jag förstått så det blir tufft....för mig som mamma alltså
danitra - jösses är det så också, det visste jag inte. Då får jag se till att jag inte överför månadspeng om hon sedan även får studiebidraget själv. Annars skulle ju hon bli överlycklig.
Antar att man då också tappar flerbarnstillägget om man har två barn på barnbidraget?
Fast jag tror inte man kan räkna med att alla 16-åringar får sommarjobb, så lätt är det inte. Plus att min dotter har alltid fått sitt barnbidrag och har hon jobbat har det blivit extrapengar. HAr aldrig funderat över om jag skulle hålla inne med barnbidraget bara för att hon jobbat. Så jag antar att jag får ge henne pengar i sommar oavsett om hon jobbar eller inte.
Beverly: när du säger att dina kompisar får hela sitt bidrag får ansvara för sin försörjning menar du väl ändå inte att de får bekosta alla kläder, mat o hygien själva? Det verkar stentufft och personligen helt omöjligt enligt mig.
Och vad ska du använda dina 600-700 kr till om du säger att du får mat o kläder utöver det. Det låter också i mina ögon som mycket pengar till bara nöje. Det skulle ju innebära att du bara har 500 kvar som till de som fick allt ska räcka till alla kläder o mat?