Jag vet personligen inte riktigt allt om mina vänners ekonomi. Nej nej, de får ju mat och sånt såklart av sina föräldrar
Men det får köpa sina egna kläder. Men jag menade att dom får lite större frihet om du förstår hur jag menar? Dom behöver inte springa till föräldrarna och be om pengar till allt dom gör.
Bara det att, min familj kanske inte har det liiiika bra ställt som mina vänners familjer...så då blir pappa tvungen att skrapa ihop det vi får helt enkelt...
Haha nöje? Njaaa...Jag måste köpa ca 4 busskort per månad med 10 ungdomsresor på. Varje kort kostar 95 spenn. Det blir alltså 380 kr.
Från början så har jag alltid 600 kr på kontot. Sen så serveras det totalt värdelös mat i skolan varje dag (ja vi tar upp det men ingen gör nåt åt saken) så jag är tvungen att gå till Konsum ett par gånger i veckan (inte varje dag) och köpa den billigaste mackan dom har så att jag håller mig resten av eftermiddagen. Den kostar ca 22 kr. Det flera gånger i veckan blir en rätt stor summa om man tänker på vad jag har att hålla mig till.
Sen resten brukar oftast bara få gå till småsaker här o där som jag behöver. Det slutar alltid med att jag får gå och be pappa om en extra hundring sista veckan i månaden för då är jag luspank!
Skitsvårt att leva på 600 kr för en student.
Som jag sa, det här är MIN livsstil, ni får diskutera med erat barn vad som passar DOM bäst 
abnocto skrev 2008-04-27 08:21:40 följande:
Beverly: när du säger att dina kompisar får hela sitt bidrag får ansvara för sin försörjning menar du väl ändå inte att de får bekosta alla kläder, mat o hygien själva? Det verkar stentufft och personligen helt omöjligt enligt mig. Och vad ska du använda dina 600-700 kr till om du säger att du får mat o kläder utöver det. Det låter också i mina ögon som mycket pengar till bara nöje. Det skulle ju innebära att du bara har 500 kvar som till de som fick allt ska räcka till alla kläder o mat?