• Just Me

*Hej.

Hej...

jag undrar vilken som är bäst att sy igen snittet eller att "häfta" ihop snittet?
    Vilket är bäst?

• Svar på tråden *Hej.
  • Bamse04

Jag fick självupplösande tråd och är nöjd med den.
    Det läkte fint och har inte haft några besvär.
    Det som jag tycker är skönt att man behöver inte ta ut trådar/klämmor efter några dagar efter snittet"ryser".

Ska du välja själv eller?

• jezzica77

Jag vet bara att jag ska ha stygn som försvinner av sig själv.Vill inte plocka stygn hos nån vårdcentral och hon sa att det kunde hon nästan garantera att jag skulle få

• Titti och mini

Mitt är tejpat o det ser jättefint ut, blir bara ett smalt streck

• Griggan

Jag hade agraffer som det så fint heter (häftor) och jag tycker det var fruktansvärt obehagligt! Kändes hela tiden som att man fastnade i dem, och det gjorde ont i huden av att dom satt där och skavde, när man drog upp å ner byxorna så var man så rädd för att man skulle fastna i dem dessutom så hade man hängbuk i det läget och det gjorde inte känslan bättre, det var nåt där under hänget som irriterade och var ivägen. Jag skulle nog hellre föredra tråden eller tapningen om jag i efterhand fick välja.

• Griggan

Psst det blev ett helt ok ärr förövrigt :D

• Sophie82

mitt sydde dom med tråd som försvinner av sig själv, sen så häftade dom ihop med agraffer. Mitt ärr är superfint, kan lägga ut ett kort sen. Redan efter 1 mån var det bara ett ljust streck, nu synns det knappt!
    Det jobbigaste med agrafferna var att det stack lite, så fort dom togs bort så känndes det som en liten befrielse =)

• 19AgoniA70

Läkaren frågade mig efter snittet om jag var nickelkänslig. Det är jag inte då sade han vilken tur för dig då sätter vi agraffer för det blir finare ärr efteråt... men det är lite läskaigt att ha dessa 'klammer' på magen...men ärret blev snyggt som han sa...

• moona

Jag fick självupplösande tråd och är nöjd med den.
    Det läkte fint och har inte haft några besvär.

• ronja3

Jag fick agraffer och kände inte av dem ett dugg. Inte heller att ta bort dem var obehagligt! Ärret är väldigt smalt och om man inte visste att jag är snittad skulle man nog inte se det. Det är nio månader sen.
    /Ronja

• Puma2

Är definitivt för att få ärret tejpat. Jag fick det trots akutsnitt och i dag är ärret nästan borta. Endast ett minimalt smalt "blyertsstreck" tjocklek 0.3.
    Väldigt nöjd.

Till och med läkaren på läkarkontrollen var förvånad på gynkontrollen efter inskrivningen med den nya graviditeten, att jag hade haft kejsarsnitt. Hade jag inte påtalat att jag var snittad hade hon inte sett det, sa hon.

Svar på tråden *Hej.