*Hej.
Hej...
jag undrar vilken som är bäst att sy igen snittet eller att "häfta" ihop snittet?
Vilket är bäst?
Hej...
jag undrar vilken som är bäst att sy igen snittet eller att "häfta" ihop snittet?
Vilket är bäst?
har ingen erfarenhet av kejsarsnitt men de har opererat mitt ena knä ett antal gånger och jag har ett 2 dm långt ärr där
1a gången satte de agraffer - de skavde utav h-vete och fastnade i byxorna och ärret blev dryga centimetern brett
2a gången sydde de med självupplösande suturer och tejpade - jättenöjd! smalt fint ärr och inga extra problem med att ta stygn
3e gången - vanliga stygn - hade problem när de skulle ta stygnen eftersom det läkte väldigt ojämnt (på vissa ställen var stygnen fastväxta och på andra så var såret inte läkt än) så det slutade med att jag fick med mej grejer hem och fick ta stygn för stygn själv när det var lagom läkt...
4e (och förhoppningsvis sista) - bad att få samma som andra gången
men de limmade och tejpade istället - inte riktigt lika fint ärr men jättebra ändå
Jag fick agraffer och de fungerade utmärkt. Jag hade tape ovanpå så de fastnade inte i något och efter 3 dagar plockade de bort dem och såret är jättefint idag.
Jag hade agraffer på mitt blindtarmsärr, och hur vidrigt det såg ut kan beskådas på sidan 2 i mitt bildgalleri. Jag håller med flera ovanstående om att det var väldigt obehagligt att ha dem (de skavde och fastnade). Dessutom gjorde det rätt ont att ta bort dem, och ärret är riktigt fult.
Självupplösande tråd är definitivt ett av de önskemål jag har inför förlossningen i händelse av akutsnitt.
Lady Namarie, det såg väl inte alls vidrigt ut?
Pejgan--> Hehe, definitionsfråga, kanske? Jag höll på att ramla av britsen när jag fick se det. *snyftar och sörjer min ärrfria magdansmage*
Kan man inte ha agraffer om man är nickelallergisk?Borde jag tala om att jag har nickelallergi ifall dom skulle få för sig att agraffer trots att jag inte vill det?
Jag hade aggraffer båda gåmgerna och har två fint läkta snitt som nästan inte syns. Det funkar bra med aggraffer, stramar lite någon dag innan de plockas bort. Man är ju rätt så bedövad runt snittet, så att plocka bort dom känns knappt.
Blev sydd med självupplösande tråd förra gången.. denna gången fick jag agraffer.. vad det skulle bli fick man inte veta innan.. akutsnitt.. agrafferna känns obehagliga.. har inte vågat titta ännu. de ska bort på måndag.. gör det ont att plocka bort dem ?
Jag blev snittad för snart 6 år sedan fick aggraffer, fick en tejp ovanpå! Ärret syns knappt! Och det gör inte ont att ta bort dom heller... Kändes ingenting!
hmm... jag fick ingen tejp ovanpå.. ett bandage bara.. och det tog bandaget tog jag bort idag..
Alveline: Jag fick aggraffer när jag opererades för utomkveds. 11 st tror jag det var totalt och jag tog bort dem 10 dgr efter operationen. De stack lite där stiften satt när det läkte, men i övrigt kände jag inte av dem, hade tejp över!
Det gjorde inte ett dugg ont att ta bort dem, trots att jag var LIVRÄDD för att det skulle göra ont...
Varför får vissa agraffer och vissa inte ? *undrar bara.. *
TIO dagar??? :-O Mina tog de på tredje dagen.. WOW...
Alveline, det beror väl på standarden på det sjukhus man opereras på. PRecis som vissa skärs upp och vissa "dras" upp (ja inte alla lager då alltså)