• Nisses lada brinner

HUR har jag ihjäl spindlarna i vårt hus?

Hej!

Jag är i ganska smått desperat behov av hjälp med att få bort STORA spindlar från vårt hus. Jag är livrädd för dom, vilket tyvärr har resulterat i att barnen inte heller finner dom roliga Mår dåligt att veta att dom lever här i vårt hus.

Finns det nåt gift som man kan lägga ut?

• Svar på tråden HUR har jag ihjäl spindlarna i vårt hus?
  • bellanbus

Du ska vara glad över att du har spindlar! Det betyder att ni har ett hus som är friskt och utan fukt

Jag kör på hårspray jag....men hänger kvar här om det dyker upp mer effektiva tips!

• Nisses lada brinner
    bellanbus skrev 2008-04-24 21:32:58 följande:
    Du ska vara glad över att du har spindlar! Det betyder att ni har ett hus som är friskt och utan fukt Jag kör på hårspray jag....men hänger kvar här om det dyker upp mer effektiva tips!
    Men huva, jag är inte glad! Och hårspray, då måste ju vara nära fanskapen.
  • Nisses lada brinner
    Tummelisa06 skrev 2008-04-24 21:33:06 följande:
    Hur stora ä dom?
    Typ 6 cm i diameter.....
  • BettanB
    Svar på #4
    Isch, låter som de vi hade i vår förra lägenhet. Ren skräck!
  • LeosMom

Jag har oskså spindelfobi.......RIKTIG spindelfobi!!! Klarar knappt av o se dom på tv eller i tidningar.
    Men jag får nog varna lite för hårspray.......när jag var ung(okej, yngre...) så kom jag hem ragglandes till mitt rum en natt och mitt på golvet satt den här stora håriga monstret!! Så jag tog fram hårsprayet och sedan satte ett glas över......döm om min skräck när jag morgonen efter inte fann någon spindel under glaset!!!!!!!

Ea teorin är ju att man var så lullig att man såg dubbelt, och sprayade fel spindel :D

• Nisses lada brinner
    BettanB skrev 2008-04-24 21:39:10 följande:
    radar brukar jag köra på
    Men då måste man väl vara i närheten av dom. Jag vill ha nåt gift och lägga ut så att dom dör när jag inte är där.
  • niamh

Ge kidsen 20 kr för varje död spindel...

• Nisses lada brinner
    niamh skrev 2008-04-24 21:42:43 följande:
    Ge kidsen 20 kr för varje död spindel...
    Jag hade kunnat erbjuda dom alla pengar i världen, dom hade inte klarat det ändå.
Svar på tråden HUR har jag ihjäl spindlarna i vårt hus?