• Nisses lada brinner

HUR har jag ihjäl spindlarna i vårt hus?

Hej!

Jag är i ganska smått desperat behov av hjälp med att få bort STORA spindlar från vårt hus. Jag är livrädd för dom, vilket tyvärr har resulterat i att barnen inte heller finner dom roliga Mår dåligt att veta att dom lever här i vårt hus.

Finns det nåt gift som man kan lägga ut?

• Svar på tråden HUR har jag ihjäl spindlarna i vårt hus?
  • Nyfiken gul
    Från Anticimex hemsida...

Fråga:

Vad kan jag göra för att minska problem med spindlar?

Svar:

Se till att byggnaden är i gott tillstånd. Täta sprickor och springor, där spindlar kan ha sitt tillhåll.

Klipp tillbaka all vegetation som är i kontakt med byggnaden.
    Utomhusbelysning i anslutning till ingångar/fönster bör ha gult ljus.
    Avlägsna skräp (kartonger, papper, ved m.m.).
    Håll gräs kort (7,5mm eller kortare).
    Avlägsna regelbundet spindlar, spindelnät och äggkorgar med hjälp av dammsugare. Tillslut och kasta dammsugarpåsen efter varje rengöringstillfälle.

Det gäller helt enkelt att spindlarna ska hållas UTELÅSTA!

• BettanB
    Svar på #8
    Jo, det är sant. Man kan stå på avstånd, men ändå.. Bra gift hade varit toppen!
  • bellanbus

Nyfiken gul skrev 2008-04-24 21:44:13 följande:

Från Anticimex hemsida...
    Fråga:
    Vad kan jag göra för att minska problem med spindlar?
    Svar:
    Se till att byggnaden är i gott tillstånd. Täta sprickor och springor, där spindlar kan ha sitt tillhåll.
    Klipp tillbaka all vegetation som är i kontakt med byggnaden.Utomhusbelysning i anslutning till ingångar/fönster bör ha gult ljus.Avlägsna skräp (kartonger, papper, ved m.m.).Håll gräs kort (7,5mm eller kortare).Avlägsna regelbundet spindlar, spindelnät och äggkorgar med hjälp av dammsugare. Tillslut och kasta dammsugarpåsen efter varje rengöringstillfälle.________________________________Det gäller helt enkelt att spindlarna ska hållas UTELÅSTA!
    Det ENDA som fastnade av alla de orden var ordet "ÄGGKORGAR"...jag krääääääks
  • Nyfiken gul
    bellanbus skrev 2008-04-24 21:52:07 följande:
    Nyfiken gul skrev 2008-04-24 21:44:13 följande: Det ENDA som fastnade av alla de orden var ordet "ÄGGKORGAR"...jag krääääääks
    tro mig - du ser dom inte....  Förmodligen upplever du dom som lite spindelnät eller dammråtta i något hörn...

Jag har hela huset fullt med spindlar och eftersom det betyder att vi har ett friskt hus får dom vara kvar och jag har inget problem med det heller... Men jag kan förstå att alla itne är lika begistrade ..
  • Gummisnodden

Köp en katt! De är experter på att hitta å döda dom.

2 barnsmamma - 2004 & 2005 + En liten i magen BF 080504! ( v.39 )
  • bellanbus

Nyfiken gul skrev 2008-04-24 21:57:35 följande:

tro mig - du ser dom inte....  Förmodligen upplever du dom som lite spindelnät eller dammråtta i något hörn... Jag har hela huset fullt med spindlar och eftersom det betyder att vi har ett friskt hus får dom vara kvar och jag har inget problem med det heller... Men jag kan förstå att alla itne är lika begistrade ..
    Jag vet inte om jag kan sova inatt....

*ryyyys*

Mitt hus är också fullt av odjuren och jag försööööker trösta mig med att det är bra...men det hjälper inte när de visar sig...
  • elvinaOstefan

köp en ödla som äter upp dom

(¨v¨) Devin (¨v¨)
  • elvinaOstefan

skämt åsido så såg jag i djur affären att man kunde köpa kräldjursspillning att lägga utanför huset och i blommkrukor innomhus. Det ska tydligen "skrämma" bort insekter.

(¨v¨) Devin (¨v¨)
  • Majora
    bellanbus skrev 2008-04-24 21:32:58 följande:
    Du ska vara glad över att du har spindlar! Det betyder att ni har ett hus som är friskt och utan fukt Jag kör på hårspray jag....men hänger kvar här om det dyker upp mer effektiva tips!
    nja alltså spindelpuppor tyder på HÖG luftfuktighet så man måste ju hålla koll på arterna.
  • bellanbus
    Majora skrev 2008-04-24 22:04:07 följande:
    nja alltså spindelpuppor tyder på HÖG luftfuktighet så man måste ju hålla koll på arterna.
    Vad FAN är spindelpuppor???????
    Vad är skillnaden?
    Jag mår bara sämre o sämre här...äggkorgar....spindelpuppor...filmen imse vimse spindel spelas långsamt upp i mitt minne...
  • Majora
    bellanbus skrev 2008-04-24 22:05:58 följande:
    Vad FAN är spindelpuppor???????Vad är skillnaden?Jag mår bara sämre o sämre här...äggkorgar....spindelpuppor...filmen imse vimse spindel spelas långsamt upp i mitt minne...
    *blä* alltså... spindelpuppor, typ äggkorgar... vanligt under fuktiga hus då hänger det korgar i TUSENTAL! vänta ska hitta en bild
  • bellanbus
    Majora skrev 2008-04-24 22:07:10 följande:
    *blä* alltså... spindelpuppor, typ äggkorgar... vanligt under fuktiga hus då hänger det korgar i TUSENTAL! vänta ska hitta en bild
    Iiiiiiihhh...vill jag verkligen veta detta...jag ska fan snart sova..
    Men alltså SÅ mkt spindelnät har jag inte, mer spindlar som dyker upp lite här o var!
  • Majora

Stora mängder spindlar är en varningssignal:
    - Mindre insekter trivs bra med fukt och spindlar i sin tur uppskattar av naturliga orsaker en god tillgång på mat. Du kanske inte ser de små insekterna, men du kan upptäcka spindlarna.

• Majora
    bellanbus skrev 2008-04-24 22:10:31 följande:
    Iiiiiiihhh...vill jag verkligen veta detta...jag ska fan snart sova..Men alltså SÅ mkt spindelnät har jag inte, mer spindlar som dyker upp lite här o var!
    nja det är ite nät, det är som små... kulor. VIta.
  • Majora
    Tummelisa06 skrev 2008-04-24 22:14:03 följande:
    Majora: Är du spindelexpert??
    Nej men jag har köpt hus precis.
  • bellanbus
    Majora skrev 2008-04-24 22:15:04 följande:
    Nej men jag har köpt hus precis.
    Hua...jag tror inte jag vill veta mer...jag bor i ett flerfamiljshus och överlåter det där till min hyresvärd...dessutom kan min mamma lukta sig till fukt o mögel likt en blodhund och hon har inte sagt ngt här...haha

NU ska jag sova innan min fantasi skenar iväg å det grövsta!
Svar på tråden HUR har jag ihjäl spindlarna i vårt hus?