Inlägg från: skorpiona |Visa alla inlägg
  • skorpiona

Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )

Om jag fattat rätt så är en pojkmage mer en kula fram på magen, som knappt syns bakifrån. Medan en tjejmage "väller ut" även på sidorna och inte lika tydligt är en "kula". Kort och gott kan man säga att det inte ska synas bakifrån att man har en gravidmage om man väntar en kille, medan det syns om man väntar en tjej...

Sen är det nåt med att ligga högt eller lågt också, men det har jag inte fattat!

Ofta tar man ju magbilder från sidan och då är det svårt att se "tecknen"... Jag fick en son och om du vill kan du titta på magen i mitt galleri.

• skorpiona

Tror dessutom man måste ha gått längre i graviditeten än v20 innan man kan spekulera om det... men jag är definitivt ingen expert!

• skorpiona

Tror det är så att flickor ligger högt och pojkar lågt, men kommer inte riktigt ihåg!

Finns ju en massa andra tecken man kan kolla efter också... Som sagt rand på megen blir en pojke, hjärtljud under 140 (tror jag det var) blir också en pojke osv... Kolla kinensiska kalendern här på fl, många har sagt att det stämmer!! Har gjort det för mig, visade pojke förra gången och denna gången flicka, och jag tror iaf det blir en flicka!!

• skorpiona
    emmiss82 skrev 2008-04-25 10:34:59 följande:
    Hur är det sagt med hårväxten på kroppen då?! Mitt växer som ogräs....
    det vet jag inget om... Tror det växer som ogräs oavsett! Det gör mitt också!
Svar på tråden Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )